Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MATEMATİK Üçüncü Düzey TBD105 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FATMA BOZKURT YOUSEF
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZEYNEL ABİDİN KUŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Örgün(Yüz Yüze)
Dersin Amacı Mühendislik bilimleri için matematik vazgeçilmez bir araçtır. Bu dersin amacı öğrencilere analitik düşünme yeteneğinin kazandırmak, tek değişkenli fonksiyonlarda limit, süreklilik, türev ve integral gibi temel matematik konularını uygulamaları ile birlikte öğretmektir.
Dersin Tanımı Temel matematik konuları ve bunların mühendisliğe uygulamaları.

Dersin İçeriği
1 Fonksiyon ve özellikleri, bazı özel fonksiyonlar
2 Trigonometrik ve Ters Trigonometrik Fonksiyonlar
3 Üstel ve logaritmik Fonksiyonlar, Hiperbolik Fonksiyonlar ve tersleri
4 Fonksiyonların gösterimi (grafik çizimi)
5 Limit kavramı ve özellikleri
6 Süreklilik kavramı ve özellikleri
7 Türev kavramı ve türev hesapları
8 ARA SINAV
9 Trigonometrik ve Ters Trigonometrik Fonksiyonların Türevi
10 Üstel ve logaritmik Fonksiyonların Türevi
11 Hiperbolik ve Ters Hiperbolik Fonksiyonların Türevleri
12 Türevin geometrik ve fiziksel anlamı
13 Türevin mühendislik uygulamaları
14 Belirsiz integral kavramı ve uygulamaları
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mühendislik problemlerini tanımlama becerisi
2 Mühendislik problemlerini formüle etme becerisi
3 Mühendislik problemlerini çözme becerisi
4 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5 Fonksiyon ve özelliklerini kavrayabilme
6 Limit kavramını anlayabilme
7 Bir fonksiyonun türevini almayı öğrenmek
8 Türev yardımıyla bazı fiziksel problemleri çözebilme
9 İntegral kavramını anlayabilme
10 İntegral yardımıyla bazı fiziksel problemleri çözebilme

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
2 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
6 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
7 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
8 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
9 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Mustafa Balcı, Genel Matematik 1, Balcı Yayınları, 2008.
Yardımcı Kaynaklar Prof. Dr. Mustafa Balcı, Çözümlü Genel Matematik Problemleri, Cilt I. Murray R.Spiegel, İleri Matematik (Schaum’s outlines), Mc Graw Hill,1997.

Ders İle İlgili Dosyalar