Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇEVRİLME REAKSİYONLARI İkinci Düzey KİMS446 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. İlhan Özer İlhan
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı bu dersi seçen lisans öğrencilerine çevrilme reaksiyonları hakkında bilgi vermektir.
Dersin Tanımı Nükleofilik ve Elektrofilik Çevrilme Reaksiyonları, Sübstilüsyon Reaksiyonlarında Allilik Çevrilme Reaksiyonları, Fonksiyonlu Grup Çevrilmeleri ile İlgili Reaksiyonlar, Çifte Bağ ve Üçlü Bağ Kaymaları, Bir Grubun Bir Heteroatomdan Diğer Bir Hetero Atoma Göçmesi, Aromatik halka üzerinde çevrilme Reaksiyonları

Dersin İçeriği
1 Nükleofilik ve Elektrofilik Çevrilmeleri
2 Wagner-Meerwein Çevrilmesi
3 Pinakol Çevrilmesi
4 Halka genişlemesi ve küçülmesi
5 Aldehit ve Ketonların Asit Katalizli Çevrilmeleri
6 Wolff Çevrilmeleri ve Arndt-Eistert Sentezleri
7 Aldehit ve Ketonların Homolojisazyonu,
8 ARA SINAV
9 N üzerine göçmeler (Hofmann Curtius, Lossen, Schmidt ve Beckmann Çevrilmeleri)
10 Oksijen üzerine göçmeler (Baeyer-Villiger ve Hidroperoksit Çevrilmeleri)
11 Azot, Oksijen ve Kükürden Karbona Göçmeler
12 Stevens, Wittig, Favorski ve Sommelet Çevrilmeleri
13 Allilik ve Fonkionel Grup Çevrilmeleri
14 İkili ve Üçlü Bağ Göçmeleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çervilme reaksiyonları hakkında geniş bilgi edinir
2 Çevrilme reaksiyonlarının mekanizmasını öğrenir
3 Özel sentez metotları hakkında bilgi edinir
4 Özel reaksiyonlar öğrenilir
5 Organik ara ürünler hakkında bilgi edinir
6 Çevrilme reaksiyonlarının sınıflandırılması hakkında bilgi edinir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 4 1 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 15 4 60
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 2 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 25 2 50
Toplam iş yükü     200
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Solomons T.W.G.,Organic Chemistry, Fourth Ed., John Wiley & Sons Inc.,New York,1985 • Tüzün C. Organik reaksiyon Mekanizmaları,Palme Yayın Dağıtım, Ankara, 1999
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar