Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇOCUK HASTALIKLARINDA BESLENME I Üçüncü Düzey BES 311 5 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri BES 202 Anne ve Çocuk Beslenmesi Dersini almış olmak.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ZEYNEP CAFEROĞLU AKIN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. ZEYNEP CAFEROĞLU AKIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Büşra Aslan Gönül
Dersin Veriliş Şekli Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Amacı Çocukluk çağında görülen çeşitli akut ve kronik hastalıkları öğrenmek, çocuk hastalıklarında beslenmenin önemini kavramak, çocuk hastalıklarına ilişkin güncel diyet uygulamalarını öğrenmek ve araştırmaktır.
Dersin Tanımı Bu derste, Malnütrisyonda, Akut Gastroenteritlerde,Protein-Enerji Malnütrisyonunda, Karbonhidrat, Protein ve Yağ Malabsorpsiyonlarında, Diyabette, Enfeksiyon Hastalıklarında, Onkolojik Hastalıklarda, Konjenital Kalp Hastalıklarında ve Besin Alerjilerinde beslenme konuları anlatılır ve vaka tartışmaları ile uygulamalı eğitim yapılır.

Dersin İçeriği
1 Klinikte hasta takibi(teorik/pratik)
2 Malnütrisyon ve Beslenme Tedavisi(teorik/pratik)
3 Akut Gastroenteritler ve Beslenme (teorik/pratik)
4 Protein-Enerji Malnütrisyonu ve Beslenme(teorik/pratik)
5 Karbonhidrat Malabsorpsiyonlar ve Beslenme Tedavisi(teorik/pratik)
6 Protein Malabsorpsiyonları ve Beslenme Tedavisi(teorik/pratik)
7 Yağ Malabsorpsiyonlarında Beslenme Tedavisi(teorik/pratik)
8 Ara sınav
9 Diyabet ve Beslenme Tedavisi(teorik/pratik)
10 Diyabet ve Beslenme Tedavisi(teorik/pratik)
11 Enfeksiyon Hastalıklarında Beslenme Tedavisi(teorik/pratik)
12 Onkolojik Hastalıklarda Beslenme ve KIT(teorik/pratik)
13 Konjenital Kalp Hastalıkları ve Beslenme Tedavisi(teorik/pratik)
14 Besin Alerjileri ve Beslenme Tedavisi(teorik/pratik)
15 Genel değerlendirme, tartışma
16 Final sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çocukluk çağında görülen akut/kronik hastalıkları, klinik ve biyokimyasal özelliklerini ve beslenme ile ilişkilerini öğrenir.
2 Bu hastalıklara sahip çocukların beslenme durumlarının değerlendirir.
3 Bu hastalıklara sahip çocukların enerji ve besin ögesi gereksinimlerini belirler.
4 Bu hastalıkların tedavisinde uygulanan güncel tıbbi beslenme tedavilerini tartışır ve sonuçlarını değerlendirir.
5 Bu hastalıkların tıbbi beslenme tedavisinde kullanılan özel beslenme ürünlerini öğrenir.
6 Bu hastalıklara sahip çocukların izlem yöntemlerini öğrenir ve gerektiğinde tıbbi beslenme tedavisi yönteminde değişiklik yapar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 6 96
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödevler 12 1 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1.Köksal G, Gökmen-Özel H. Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Güncellenmiş 2.Yayım, Hatiboğlu Yayınevi, 2019.
Yardımcı Kaynaklar 1.Shaw V (eds). Clinical Paediatric Dietetics, 4th Edition, Wiley-Blackwell, 2015. 2.Koletzko B (eds). Pediatric Nutrition in Practice, Karger Medical and Scientific Publishers, 2015. 3.Yurdakök M (eds). Yurdakök Pediatri, Güneş Tıp Kitabevi, 2017. 4.Acosta PB, Yannicelli S. The Ross Metabolic Formula System Nutrition Support Protocols, 4th Edition, Ohio, 2001. 5. Şanlıer N (eds), Vakalarla Öğreniyorum: Çocuk Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi – 1,2 ve 3, 1.Baskı, Hedef CS Basın Yayın, 2019. 6.Süreli beslenme ve pediatri dergileri (Pediatrics, American Journal of Clinical Nutrition, Journal of Pediatric Gastroenterology and Nutrition, Acta Pediatrica, European Journal of Clinical Nutrition, Beslenme ve Diyet Dergileri vb.)

Ders İle İlgili Dosyalar