Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
19.YY BATI EDEBİYATI AYNASINDA JAPONYA Birinci Düzey JDE403 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe-Japonca
Koordinatör PROF. DR. ALİ VOLKAN ERDEMİR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Ali Volkan ERDEMİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli yüzyüze
Dersin Amacı 19. Yüzyılda Batı edebiyat eserlerinde Japonya temsilinin karşılaştırmalı incelemesi yapılarak tarihsel ve toplumsal olaylara Batılı yazarların bakış açılarının benzer ve farklı yönleri ortaya koyulacaktır.
Dersin Tanımı 19. Yüzyılda Batı edebiyatında, Pierre Loti ve Lafcadio Hearn özelinde, temsil edilen Japonya tarihsel ve toplumsal açıdan incelenecektir

Dersin İçeriği
1 19. yy. genel dünya tarihi; toplumsal ve kültürel değişimler
2 19. yy. Japonya Tarihi ve Japonya’da toplumsal ve kültürel değişimler
3 Pierre Loti, “Madam Krizantem” (1887) okuması
4 “Madam Krizantem”de tarihsel ögeler
5 “Madam Krizantem”de kültürel ögeler
6 “Madam Krizantem”de toplumsal değişim
7 Bir Batılı yazar olarak Pierre Loti’nin Japonya ve Japon toplumu gözlemlerinin değerlendirilmesi
8 Ara sınav
9 Lafcadio Hearn, “Kokoro” (1894) okuması
10 “Kokoro”da tarihsel ögeler
11 “Kokoro”da kültürel ögeler
12 “Kokoro”da toplumsal ögeler
13 Lafcadio Hearn’ün Japonya ve Japon toplum gözlemlerinin değerlendirilmesi
14 Pierre Loti ve Lafcadio Hearn’ün eserlerinde Japonya ve Japon toplum gözlemlerinin karşılaştırmalı değerlendirmesi
15 Yarıyıl sonu sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 19.yy genel dünya tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
2 19.yy dünyasının toplumsal ve kültürel değişimleri hakkında bilgi sahibi olur.
3 19.yy Japonya tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
4 19.yy Japonyasındaki toplumsal ve kültürel değişimler hakkında bilgi sahibği olur.
5 "Madam Krizantem" adlı eserde geçen tarihsel öğeleri öğrenir.
6 "Madam Krizantem" adlı eserde geçen toplumsal ve kültürel öğeleri öğrenir.
7 Pierre Loti''nin Japonya gözlemlerini öğrenir.
8 "Kokoro" adlı eserde geçen tarihsel öğeleri öğrenir.
9 "Kokoro" adlı eserde geçen toplumsal ve kültürel öğeleri öğrenir.
10 Lafcadio Hearn''ün Japonya gözlemlerini öğrenir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2 Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3 Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4 Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5 Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6 Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7 Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8 Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9 Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10 Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11 Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12 Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13 Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14 Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 8 32
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 8 32
Toplam iş yükü     134
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar derste dağıtılan materyaller

Ders İle İlgili Dosyalar