Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
19.YY BATI EDEBİYATI AYNASINDA JAPONYA Birinci Düzey JDE403 Seçmeli 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe-Japonca
Koordinatör PROF. DR. ALİ VOLKAN ERDEMİR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Ali Volkan ERDEMİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli yüzyüze
Dersin Amacı 19. Yüzyılda Batı edebiyat eserlerinde Japonya temsilinin karşılaştırmalı incelemesi yapılarak tarihsel ve toplumsal olaylara Batılı yazarların bakış açılarının benzer ve farklı yönleri ortaya koyulacaktır.
Dersin Tanımı 19. Yüzyılda Batı edebiyatında, Pierre Loti ve Lafcadio Hearn özelinde, temsil edilen Japonya tarihsel ve toplumsal açıdan incelenecektir

Dersin İçeriği
1 19. yy. genel dünya tarihi; toplumsal ve kültürel değişimler
2 19. yy. Japonya Tarihi ve Japonya’da toplumsal ve kültürel değişimler
3 Pierre Loti, “Madam Krizantem” (1887) okuması
4 “Madam Krizantem”de tarihsel ögeler
5 “Madam Krizantem”de kültürel ögeler
6 “Madam Krizantem”de toplumsal değişim
7 Bir Batılı yazar olarak Pierre Loti’nin Japonya ve Japon toplumu gözlemlerinin değerlendirilmesi
8 Ara sınav
9 Lafcadio Hearn, “Kokoro” (1894) okuması
10 “Kokoro”da tarihsel ögeler
11 “Kokoro”da kültürel ögeler
12 “Kokoro”da toplumsal ögeler
13 Lafcadio Hearn’ün Japonya ve Japon toplum gözlemlerinin değerlendirilmesi
14 Pierre Loti ve Lafcadio Hearn’ün eserlerinde Japonya ve Japon toplum gözlemlerinin karşılaştırmalı değerlendirmesi
15 Yarıyıl sonu sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 19.yy genel dünya tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
2 19.yy dünyasının toplumsal ve kültürel değişimleri hakkında bilgi sahibi olur.
3 19.yy Japonya tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
4 19.yy Japonyasındaki toplumsal ve kültürel değişimler hakkında bilgi sahibği olur.
5 "Madam Krizantem" adlı eserde geçen tarihsel öğeleri öğrenir.
6 "Madam Krizantem" adlı eserde geçen toplumsal ve kültürel öğeleri öğrenir.
7 Pierre Loti''nin Japonya gözlemlerini öğrenir.
8 "Kokoro" adlı eserde geçen tarihsel öğeleri öğrenir.
9 "Kokoro" adlı eserde geçen toplumsal ve kültürel öğeleri öğrenir.
10 Lafcadio Hearn''ün Japonya gözlemlerini öğrenir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 8 32
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 8 32
Toplam iş yükü     134
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar derste dağıtılan materyaller

Ders İle İlgili Dosyalar