Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KENTSEL PROJELER Birinci Düzey ŞBP 823 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇENT DR. NEŞE YILMAZ BAKIR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Online
Dersin Amacı Bu dersin amacı kentsel gelişmede proje temelli yaklaşımların gelişim sürecinin irdelemek ve sonuçta kentte mekansal ve toplumsal bütünleşme sorunu incelemektir.
Dersin Tanımı Seçmeli

Dersin İçeriği
1 Modernizm ve Kent Planlama- Kentsel Tasarım
2 Postmodernizm ve Kent Planlama- Kentsel Tasarım
3 Küreselleşme ve Kent Planlama- Kentsel Tasarım
4 Kentsel Proje Kavramı- Gelişimi
5 Stratejik Planlama -Kentsel Proje İlişkisinin irdelenmesi
6 Dünya Üzerinde Geliştirilen Kentsel Projeler
7 Dünya Örneklerinde Kentsel Planlama- Proje Bütünleşme Süreci
8 Türkiye’de kentsel Proje yaklaşımının gelişimi
9 Ara Sınav
10 Öğrenci Sunumları
11 Öğrenci Sunumları
12 Öğrenci Sunumları
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
15 Öğrenci Sunumları
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kent planlama, Kentsel Tasarım yaklaşımlarının tarihsel süreç içerisinde gelişiminin değerlendirilmesi
2 Proje odaklı yaklaşımın bütünncül planlama anlayışı ile etkileşiminin değerlendirilmesi
3 Mekansal Ayrışma ile ilgili bilgi edinilmesi
4 Kamusal Mekan ile ilgili bilgi edinilmesi
5 Karma kullanım ile ilgili bilgi edinilmesi
6 Stratejik planlama ile ilgili bilgi edinilmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kentsel Tasarım
2 Kent ve Bölge Planlama
3 Ulaşım
4 Peyzaj
5 Ekoloji
6 Sosyoloji
7 Şehircilik Tarihi
8 Sanat Tarihi
9 Kentsel Koruma
10 Bilgisayar Destekli tasarım
11 Kentsel Coğrafya
12 Mimarlık Bilgisi
13 Ekonomi
14 Gayrimenkul Değerleme ve Konut
15 İstatistik
16 İmar Hukuku
17 Çizim ve Sunum Teknikleri
18 Planlama Kuram ve Teknikleri
19 Yabancı Dil
20 Genel Kültür
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 5 3 15
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 3 6
Ödevler 1 3 3
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 7 7 49
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar 1. Acebillo, J.,(2006). Barcelona: Towards A New Urban Plannıng Approach, Spatium, sayı, 55-59. 2. Aciaoly, C., (2001). Reviewing Urban Revitalisation strategies in Rio de Janerio:From urban Project to urban management approaches, Geoforum, 32, 509-520. 3. Albrechts, L., (2006), Bridge the Gap: From Spatial Planning to Strategic Projects,European Planning Studies, 14/10, 1487-1500. 4. Castells, M. and Borja, J., (1997). Local and Global Management of Cities in the Information Age, London, Earthscan Publications Ltd. 5. Fainstein, S. S., (2009). Mega-projects in New York, London and Amsterdam, International Journal of Urban and Regional Research, sayı, 768-785. 6. Gospodini, A., (2005b). Landscape transformations in the postmodern inner city:clustering flourishing economic activities and ‘glocalising’ morphologies, Sustainable Development and Planning II,, 2, sayfa 7. Gualini, E. and Majoor, S., (2007). Innovative Practices in Large Urban Development Projects: Conflicting Frames in the Quest for “New Urbanity”, Planning Theory & Practice, 8/3, 297-318. 8. Salet, W., (2008). Rethinking Urban Projects: Experiences in Europe, Urban Studies, 45 (11), 2343-2363.

Ders İle İlgili Dosyalar