Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNSAN FELSEFESİ İkinci Düzey FEL209 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ----------
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Ders, felsefenin insanı ne türden bir problem olarak ele aldığını tanıtlamayı ve felsefe tarihinin temel insan felsefesi tartışmalarını incelemeyi içermektedir.
Dersin Tanımı Felsefe tarihinde insan sorunu

Dersin İçeriği
1 İnsan nedir? Kendini bil! ne anlama gelir
2 İnsan ve bilgi
3 İnsan ve eylem
4 İnsan ve değerler alanı
5 İnsan ve İsteme
6 İnsan ve Tarih
7 İnsan ve Eğitim
8 Vize sınavı
9 İnsan ve Devlet
10 İnsan ve İnanç
11 İnsan ve Sanat
12 İnsan ve Bilim
13 İnsan ve Çevre
14 İnsan ve Felsefe
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İnsanın antropolojik gelişimini öğrenmek
2 İnsan felsefe ilişkisini öğrenmek
3 İnsanın tarihsel gelişimini öğrenmek
4 İnsanın çevre ile olan ilişkilerini ele almak
5 İnsani değerleri öğrenmek
6 Felsefe tarihinde insan sorununu tanımak
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 2 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     63
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ernst Cassirer, İnsaan Üstüne bir Deneme, Remzi Kitabevi Yay.İstanbul 1980
Yardımcı Kaynaklar Takiyettin Mengüsoğlı, İnsan Felsefesi, Remzi yayİstanbul 1988.

Ders İle İlgili Dosyalar