Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YABANCI DİL-I Birinci Düzey YBD 101 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili İngilizce-Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GÖKTUĞ YÜCEL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. SEMA AKBEY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Sınıf içi konu anlatımı ve alıştırmalar
Dersin Amacı Temel seviyede dil becerilerini kazandırmak
Dersin Tanımı Temel İngilizce

Dersin İçeriği
1 Be fiili, kişisel bilgiler ve günlük karşılaşmalarda kullanılan ifadeler, İsimler ve ünvanlar
2 Be fiili, yer belirtme, şahıs zamirleri, insanları tariff etme
3 Şimdiki zaman, günlük aktiviteler, giysiler
4 Be fiili: kısa cevaplar, aitlik sıfatları, günlük aktiviteler, zamanı sorma ve söyleme
5 Yes/no cevapları, kısa cevaplar, sıfatlar, iyelik isimleri, insanları, hava durumunu ve nesneleri tanıtma, tarihi sorma ve söyleme
6 Be fiili, şimdiki zaman tekrar, yer edatları, meslekler
7 Edatlar, There is, there are, Çoğul/tekil: Giriş, spor ve egzersiz
8 Tekil/çoğul sıfatlar, This/that-these/those, yerler
9 Vize
10 Geniş Zaman, diller ve ırklar, günlük aktiviteler, eğlence, elbiseler, renkler, elbise alış verişi, aile.
11 Alışkanlıklar, İnsanlar ilgi duydukları alanlar ve faaliyetler, fiyat sorma ve söyleme.
12 Geniş zamanda soru ve cevaplar, kısa cevaplar, tatiller, restoranlar'da kullanılabielcek ifadeler
13 Geniş zaman "s" ile biten ve bitmeyen fiiller, sinema filmleriyle ilgili ifadeler
14 Karşılaştırma, geniş zaman vs şimdiki zaman, sıfatlar, duygular ve hislerimiz, hava durumunu sorma ve söyleme
15 Genelde yaptığımız faaliyetleri anlatma, "can" ve "have to" yeteneklerimizi ifade etme, meslekler
16 Zorunluluk belirtme, iş arama......davet etme, telefon açarken ve telefonda konuşurken kullanılacak ifadeler
17 Geçmiş zaman, düzenli fiiller, düzensiz fiillere giriş, hastalıklarla ilgili ifadeler
18 Past tense, yes/no kısa cevaplar wh- soruları, düzensiz fiiller devamı, alış verişte kullanılacak ifadeler
19 Sebep ve mazeret belirtme, fiziksel durumları ve duygularımızı ifade etme, Geçmişten bahsetme, biyografi ve otobiyografiler
20 Final

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 1- Introduction, Personal Information, Meeting People
2 2- Describing activities and EventsNice to meet you: verb to be, possessive adjectives, everyday objects, plural nouns.
3 3- To be + location, Subject pronouns, Classroom objects, Rooms in the home, Cities and Nationalities
4 4- Present Continuous Tense, everyday activities, To be: short answers, possessive adjectives
5 5- Verb be; questions and negatives, food and drink, family, opposite adjectives
6 Yes/no questions, Short Answers, Adjectives, Possessive nouns, Describing People and Things, Weather
7 - To be review, present continuous tense review, Prepositions of location, Family members, Describing activities and Events
8 Prepositions, there is/there are, Singular/plural introduction, Places around town,
9 Locating places, describing neighborhoods, Singular/plural adjectives, this/that, these/those. Clothing, colors, shopping for clothing
10 Simple Present Tense, Languages and Nationalities, Everyday Activities

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olarak bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilme becerisine sahip olur.
2 Halkla ilişkiler kuram ve modellerini ve alanı ile ilgili tarihsel gelişim sürecini bilir.
3 Yönetim-organizasyon ve örgütsel davranış hakkında bilgi sahibidir.
4 Halkla ilişkilerde araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olup, ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
5 Bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde halkla ilişkilerin ve tanıtımın önemini ve rolünü bilir.
6 Halkla ilişkilerde kriz yönetimi, risk yönetimi, imaj ve itibar yönetimi konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
7 Stratejik iletişim yönetimine ilişkin medya planlaması ve teknikleri, sponsorluk ve kurumsal sosyal sorumluluk konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
8 Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, rapor yazma, yazılı raporları anlama ve etkin sunum yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
9 Siyasal iletişim ve lobicilik; uluslararası halkla ilişkiler ve kamu diplomasisi ile ilgili bilgiye sahiptir.
10 Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kampanya, proje yönetimi ve etkinlik yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
11 Alanı ile ilgili uygulamaları, yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yorumlar ve alanına özgü araştırma, planlama, ürün geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.
12 Mesleği ile ilgili yenilikleri takip ederek, bu doğrultuda yaratıcı içerikler oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
13 Halkla ilişkiler alanıyla ilgili uluslararası, ulusal mevzuat, mesleki örgütlenmeler ve etik ilkeler hakkında bilgi sahibi olur ve çalışmalarında mesleki etik ilkelerini uygulama becerisine sahip olur.
14 İçinde bulunduğu toplumun ekonomik, sosyal ve siyasal politikalarını ve gündemini yakından izleyip sürdürülebilirlik çerçevesinde değerlendirme yetkinliğine sahip olarak alanıyla ilgili mesleki çalışmaların sürdürülebilir kalkınma hedefleri, kamu yararı kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerine, hukuksal sonuçlarına duyarlı olur.
15 Medya mensuplarıyla ilişki yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
16 Medya okuryazarlığı konusunda bilinçlidir ve farklı medya içeriklerini ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
17 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları halkla ilişkiler araçlarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir.
18 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibi olur.
19 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
20 Girişimcilik ve iş geliştirme konularında bilgi ve beceri ye sahip olur.
21 Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
22 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibi olur.
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 4 1 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 4 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Side by Side 1 (Longman), Tactics for Listening (Oxford), Basic Reading Power (Oxford)
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar