Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
NÜKLEER HİDROJEN ÜRETİMİ Birinci Düzey ESMS 015 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşulu yoktur.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ GÜLŞAH ELDEN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Gülşah Elden
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araştırma görevlisi
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze eğitim.
Dersin Amacı Nükleer hidrojen üretim metotlarını tanıtmak ve verim açısından kıyaslama yapabilmek.
Dersin Tanımı Hidrojen Üretim Teknolojileri, Elektroliz, Yüksek Sıcaklık Elektrolizi, Termo-kimyasal İşlemler, Sülfür-Iyod Çevrimi, Buhar-Metan Yeniden Şekillendirilme, Buhar-Kömür Yeniden Şekillendirilme, Buhar-Biyokütle Yeniden Şekillendirilme, Termo-kimyasal su ayrımı, Fisyon Enerji Esaslı Hidrojen Üretim Sistemleri, Füzyon Enerji Esaslı Hidrojen Üretim Sistemleri.

Dersin İçeriği
1 Hidrojen Üretim Teknolojileri
2 Elektroliz, Yüksek Sıcaklık Elektrolizi
3 Termo-kimyasal İşlemler,
4 Sülfür-Iyod Çevrimi
5 Buhar-Metan Yeniden Şekillendirilme
6 Buhar-Kömür Yeniden Şekillendirilme
7 Buhar-Biyokütle Yeniden Şekillendirilme
8 Vize sınavı
9 Termo-kimyasal su ayrımı
10 Yüksek sıcaklıklı elektroliz
11 Cu-Cl çevrimi ile hidrojen üretimi
12 Fisyon Enerji Esaslı Hidrojen Üretim Sistemleri
13 Füzyon Enerji Esaslı Hidrojen Üretim Sistemleri
14 Öğrenci sunumları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hidrojen üretim metotları hakkında bilgiye sahip olmak.
2 Nükleer hidrojen üretimindeki geçmişten günümüze olan gelişimi bilmek.
3 Nükleer hidrojen üretiminde en verimle yöntemleri belirleyebilmek.
4 Fisyon Enerji Esaslı Hidrojen Üretim Sistemleri hakkında bilgiye sahip olmak.
5 Füzyon Enerji Esaslı Hidrojen Üretim Sistemleri hakkında bilgiye sahip olmak.
6 Nükleer hidrojen üretimi için temel parametreleri belirleyerek sistem tasarlamak.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2 Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3 Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4 - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5 Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10 Etkin iletişim kurma becerisi
11 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13 Çağın sorunları hakkında bilgi
14 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16 Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17 Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     63
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 1 5
Ödev 2 5
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Nuclear Hydrogen Production Handbook Xing L. Yan, Ryutaro Hino
Yardımcı Kaynaklar Handbook of Hydrogen Energy S.A. Sherif, D. Yogi Goswami, E.K. (Lee) Stefanakos, Aldo Steinfeld

Ders İle İlgili Dosyalar