Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EDEBİYAT VE PSİKOLOJİ Üçüncü Düzey ELIT312 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ŞEYMA AŞAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu ders temel kavram ve önde gelen kurucularıyla psikanalitik teorinin öğretilmesini ve seçilen belli başlı edebi eserlere Sigmund Freud ve Jacques Lacan''''ın teorilerinin uyarlanabilmesini amaçlar.
Dersin Tanımı Bu ders psikanalitik eleştiri kuramının edebiyatla ilişkisi üzerine odaklanır.

Dersin İçeriği
1 Ders içeriğinin ve işlenecek eserlerin tanıtılması ve tanışma
2 Sigmund Freud- temel kavramlara giriş
3 Freud devam- The Interpretation of Dreams (1900) Wish Fulfillment W. Shakespeare, Macbeth (metin çözümlemesi)
4 Oedipus Kompleksi bağlamında Sophocles, Oedipus Rex (metin çözümlemesi)
5 The Uncanny and the Abject S. Freud, “The Uncanny”
6 E. T. A. Hoffman, The Sandman (metin çözümlemesi)
7 Genel tekrar ve işlenen konular üzerine soru cevaplama
8 Vize Sınavı
9 Jacques Lacan - temel kavramlara giriş J. Lacan, “Desire and the Interpretation of Desire in Hamlet”
10 W.Shakespeare- Hamlet (metin çözümlemesi)
11 Lacan devam- ayna evresi kavramı
12 Lacan, “Seminar on ‘The Purloined Letter’” R. Con Davis, “Lacan, Poe, and Narrative Repression
13 E. A. Poe, “Purloined Letter” (metin çözümlemesi)
14 Feminine Sexuality Luce Irigaray, The Sex Which is Not One ( part 1 and part 3) Psikanalizin Kadınsal Yorumları / feminizm
15 Jean Rhys, Wide Sargossa Sea (metin çözümlemesi)
16 Final Sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Psikanalitik eleştiri kuramının niteliği, amacı ve temel kavramlarını öğrenmek
2 Psikanalitik eleştiri kuramının önde gelen teorisyenlerini bilmek
3 Psikoloji ve edebiyat arasındaki karşılıklı ilişkiyi kavramak
4 Seçilen edebi eserler üzerinde psikanaliz metin çözümlemeleri yapabilmek
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar