Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KARİYER PLANLAMA VE MESLEKİ GELİŞİM Birinci Düzey ÇM 231 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Şükrü Taner AZGIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ----
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin kendilerini tanımalarını sağlamak Öğrencilerin yeteneklerinin farkına varmalarını sağlamak Öğrencilerin sınırlayıcı düşüncelerden ve davranışlardan uzak olmalarını sağlamak Bilinçli bir mezun olabilmek adına kariyer planlamasını yapmak.
Dersin Tanımı Bireysel uygulama yapılacak bir derstir. Öğrencinin kariyer planlama ve iş araştırmalarına stratejik bir yaklaşım sağlar. Sözlü ve yazılı iletişim yeteneğini ön plana alarak, etkili zaman kullanımı, mesleki etik, performans yönetiminin esasları, mülakat becerileri, etkili iş görüşmeleri ve iş dünyasından profesyonel tecrübelerin aktarılacağı bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Dersin içeriği, amacı, beklentiler, ödevler, sınavlar Eğitimin amacının tanıtılması
2 Kariyer Planlama ve Gelişimi nedir?
3 İş dünyasından profesyonel ziyaretçi kabulü
4 Kariyer safhaları: Kişisel tercihlerini bilmek
5 İş dünyasının yeni mezunlardan beklentileri
6 İş dünyasından profesyonel ziyaretçi
7 Kariyer safhaları: Kişisel tercihlerini bilmek (kısa-orta uzun vade planlama)
8 Özgeçmiş, kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlama yöntemleri
9 Zaman yönetimi ve etkin kullanımı
10 İş dünyasından profesyonel ziyaretçi
11 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri nasıl olmalı.
12 Öğrenci sunumları - mülakat uygulamaları.
13 Öğrenci sunumları - mülakat uygulamaları.
14 CV hazırlamada önemli noktalar.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencinin kariyer planlama ve iş araştırmalarına stratejik bir yaklaşım sağlar.
2 Sözlü ve yazılı iletişim yeteneğini ön plana alarak, etkili zaman kullanımı, mesleki etik, performans yönetiminin esasları, mülakat becerileri, etkili iş görüşmeleri ve iş dünyasından profesyonel tecrübelerin aktarılacağı bir derstir
3 -
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, Fen Bilimleri ve Çevre Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik çözümlerinde kullanabilme becerisi,
2 Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
3 Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
4 Mühendislik uygulamalarında karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme,
6 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi,
7 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, başladığı bir işi tamamlama ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi,
8 Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi,
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, yenilikçi fikirlere açık olma bilinci,
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
11 İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilinci,
12 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrayabilme becerisi, mühendislik çözümlerinin hukuksal konusunda farkındalık,
13 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirme becerisi,
14 Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisi, sorumluluğu altında çalışanları projeye dâhil etme bilinci, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisi, girişimcilik hakkında farkındalık
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     109
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ETKİN VE OBJEKTİF BİR YÜKSELME KARİYER PLANLAMA VE YÖNETİMİ CAHİT BAYRAM
Yardımcı Kaynaklar Kariyer Planlama ve Yönetimi Esra SEVİNÇ

Ders İle İlgili Dosyalar