|
Ön Koşul Dersleri
|
-
|
|
Eğitimin Dili
|
TÜRKÇE
|
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EDA KARAKUŞ
|
|
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. EDA KARAKUŞ
|
|
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
|
-
|
|
Dersin Veriliş Şekli
|
Dersler görsel materyale dayalı olarak yapılmaktadır. Öğrencilere verilen bilgilerin görsel, işitsel, anlatım, soru-cevap ve beyin fırtınası gibi öğelerle desteklenmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilere dönem boyunca konularla ilgili çeşitli makaleler ve kitaplar okutulacak, aynı zamanda kendilerine verilen ve hazırlanmaları istenen ödevler de sınavlarda aldıkları puanları etkileyecektir. Ders, slayt destekli olarak işleneceğinden slayt makinası ve konularla ilgili slaytlar temin edilmiş durumdadır. Aynı zamanda konulara göre bilgisayar teknolojisinden, Powerpoint sunular ve öğrencilere vcd formatlı filmler izletilmek maksadıyla yararlanılmaktadır. Bu aktiviteler için gerekli bilgisayar, barkovizyon, slayt ve film sunuların kaliteli olarak izlenebilmesi için gereken teknolojik donanım ve perdelerle karartılmış sınıflar fakültemizde mevcuttur.
|
|
Dersin Amacı
|
Sanat Tarihi II dersi, özellikle 18.-21. yüzyıllar arasında Batıdaki sanatsal gelişmeler, bu dönemde ortaya çıkan sanat akımlarının birbirleriyle benzer ve farklı yönlerini sanatçı ve eserlerinden örnekler ile tanıtmayı amaçlamaktadır. Derslerde sorulara cevap, tartışmalara katılma biçiminde gösterilecek etkinlik ve derslerde özet biçiminde not tutma. Ders sekreteri olarak görev alma. Sınıf temsilcisi olma ve bunun gereklerini yerine getirme.
|
|
Dersin Tanımı
|
Sanatın başlangıcından itibaren geçirdiği evreleri, çeşitli medeniyetlerdeki sanatsal hareketleri ve değişimleri, örnekler ve nedenleri ile öğrencilere görsel malzeme destekli aktarma
19.-21. yüzyıl ve sonrası sanat akımlarının değerlendirilip, bu akımların birbirlerinden farklı ve
benzer yönlerini ortaya koyma. Sanat Tarihi eğitiminde çağdaş öğretim yöntemlerini kavrayabilme
Güzel sanatlar ve tasarım eğitiminde audio-visuel (görülen-işitilen) kaynaklardan yararlanabilmek.
İmkânlar ölçüsünde, şehir içi ve şehir dışı gezilerle öğrencilerin bazı tarihi eserleri görmelerini
sağlayarak, öğrencilere Sanat Tarihi’ni sevdirmek
|