Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PEDODONTİ Birinci Düzey T408 ÖKD 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri 4. sınıf çocuk diş hekimliği dersi
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HÜSNİYE GÜMÜŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Salih Doğan,
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Mustafa Aydınbelge
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Diş hekimliği öğrencisinin çocuk bir hastada tedavi planlaması yapabilmesi, çürük önleyici programlar oluşturabilmesinin sağlanması
Dersin Tanımı Teorik ders

Dersin İçeriği
1 Pedodonti Anabilim Dalı eğitim ve çalışma sistemi
2 Endikasyon sunumu
3 Çürük profilaksisinin bilimsel temeli
4 Çocuklarda büyüme ve gelişme
5 Oklüzal rehberlik
6 Koruyucu ortodonti
7 Süt dişlerinde diş ve destek doku yaralanmaları
8 Sürekli dişlerde diş ve destek doku yaralanmaları
9 Çocuk hastalarda ağrı komplikasyonları ve tedavileri
10 Çocuk hastalarda ilaç uygulamaları
11 Çocukluk hastalıkları
12 Dişlerde gelişim bozuklukları
13 Kronik sistemik rahatsızlığı bulunan çocuklarda tedavi yaklaşımları
14 Özürlü çocuklarda tedavi yaklaşımları
15 Diş hekimliğinde koruyucu uygulamaların önemi
16 Çocuk hastalarda tedavi planlaması
17 Çocuk hastalarda tedavi planlaması
18 Çocuk hastalarda tedavi planlaması
19 Çocuk hastalarda tedavi planlaması
20 Çocuk hastalarda tedavi planlaması

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çürük profilaksisinin dayanmış olduğu bilimsel kaynaklar hakkında bilgi sahibi olur
2 Çocuklarda süt dentisyondan daimi dentisyonda geçiş mekanizmaları hakkında bilgi sahini olur
3 Çocuklarda erken diş kaybı durumlarında veya kötü alışkanlık varlığı durumunda uygulanacak tedaviler hakkında bilgi sahibi olur
4 Çocuklardaki dental yaralanmalara yaklaşım, tedavi planlaması hakkında yetkinlik kazanır
5 Çocuklarda büyüme ve gelişimde meydana gelen dental değişiklikler hakkında yetkinlik kazanır
6 Çocuk hastalarda ağrının neden olduğu komplikasyonlar ve tedavileri hakkında bilgi sahibi olur
7 Çocuk hastalarda kullanılan ilaç uygulamaları hakkında yetkinlik kazanır
8 Çocukluk hastalıkları ve bulguları hakkında bilgi sahibi olur
9 Kronik sistemik rahatsızlığı olan çocuklarda uygulanabilecek tedavi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur
10 Özürlü çocuklarda tedavi yaklaşımları hakkında yetkinlik kazanır

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2 Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3 Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4 Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5 Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7 Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9 Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10 Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11 Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12 Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13 Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14 Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15 Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 17 2 34
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     46
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Pediatric Dentistry
Yardımcı Kaynaklar 4. sınıf ders notları

Ders İle İlgili Dosyalar