Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ALÇI BİÇİMLENDİRME VE KALIP YÖNTEMLERİ-I Üçüncü Düzey SER 203 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MAGED MOHAMED ZAKY HASSAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MAGED MOHAMED ZAKY HASSAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Ders, öğrencilerle bire bir çalışılarak alçı model ve kalıp farklı yöntemlerine göre tasarımlar yapılır. Derse katılım ve uygulamaların düzenli şekilde yapılması esastır.
Dersin Amacı Seramikte temel ve yardımcı olarak kullanılan alçının modelleme ve kalıpmala yöntemlerine giriş.
Dersin Tanımı Teorik ve kuramsal bilgiler, uygulamalı videolar ile açıklamalar, bireysel çalışmalar, sunum için ön hazırlık, araştırma, etüt ve yaratıcı tasarımlar. Uygulama tekniklerine uygun farklı malzemeler ile tasarım maketleri gerçekleştirlecek.

Dersin İçeriği
1 Ders tanıtımı, ders içeriği, puanlama sistemi ve seramik ürünü için modelcilik ve kalıpçılığında alçının kullanım alanları hakkında bilgilendirme.
2 Alçının fiziksel ve kimyasal özellikleri. Seramik kalıpçılığında kullanılan alçı çeşitleri. Alçı hazırlama yöntemleri ve uygulamalar. Ölçülendirme ve alçı karıştırma kuralları (Alçı karışım videosu). Quiz 1.
3 Alçı Modelleme yöntemleri. Alçı Modelleme yöntemi 1: hazır objelere alçı döküm. Quiz 2.
4 Alçı Modelleme Yöntemi 2: "Kazıma Yöntemi" ile Geometrik form (Tasarım ve Alçı Modelleme videosu). Tasarım uygulaması. (Uygulama 1)
5 Origami teknikleri ile kâğıt veya karton malzemeleri ile uygulamalar. (Uygulama 2)
6 Origami teknikleri ile kâğıt veya karton malzemeleri ile yapılan tasarımların maket uygulamaları ve teknik çizimleri. (uygulama 3).
7 Alçı Modelleme Yöntemi 2: "Kazıma Yöntemi" ile Organik form (Tasarım ve Alçı Modelleme videosu). Tasarım uygulaması. Uygun plastik malzemeden maket yapımı ve teknik çizimi. (uygulama 4).
8 VİZE SINAV HAFTASI (Sınav haftasının yeri değiştirilebilir)
9 Alçı Kalıp Yöntemleri. Pim çeşitleri ve pah kırma hakkında bilgilendirme. (Pim açma çeşitlerinin ve pah kırmanın video gösterilmesi). Quiz 3.
10 kalıp parça sayısı ve bölme çizgileri belirleme konusunda bilgi verilmesi. Hazır nesneler için kalıp parça sayısı ve bölme çizgilerini belirlenme uygulaması. (Uygulama 5)
11 Yapılan tasarımların kalıp parça sayısı ve parçaların ayırtan çizgileri belirleme çizim uygualaması. (Kalıp Yapımı videosu) (Uygulama 6)
12 Döküm Çamurun özellikleri, hazırlama aşamaları ve döküm yöntemleri. Quiz 4.
13 Döküm ile değişik çözümler. Aynı kalıptan değişik tasarımlar yaratmak. (Yapılan Kalıpta döküm ve çözümler videosu gösterilme) ve Tasarım Uygulaması. (Uygulama 7)
14 Tasarım proje uygulaması. (Uygulama 8)
15 FİNAL HAFTASI
16 Bütünleme HAFTASI
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Alçı malzemeyi tanıma, hazırlanması ve kullanım şekilleri hakkında temel bilgiye sahip olma.
2 Alçı ile ölçü ve kurallara uygun düzgün bir form üretebilme.
3 Kalıp alma konusunda teknik bilgiye sahip olma. Kalıp problemlerini çözebilme yetisi kazanma.
4 Döküm Çamuru hazırlayabilme ve kalıplara dökebilme
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1- Bu bölümde lisansüstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 2- Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 3- Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 4- Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 5- Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 6- Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 7- Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler
8 8- İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 9- Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 10- Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 11- İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 12- İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler.
13 13- Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 14- Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler.
15 15- Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 16- Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 17- Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler.
18 18- Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 19- Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 20- Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 4 6 24
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 8 4 32
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 2 8
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Müçteba KUNDUL, “Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri”, Müçteba KUNDUL, İstanbul 2013.

Ders İle İlgili Dosyalar