Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BALIK BİLİMİ Birinci Düzey BİY419 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. DİDEM AYDIN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. DİDEM AYDIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Balık morfolojisi, Balıklardaki tüm sistemlerin ( solunum, sindirim, dolaşım, boşaltım sistemi v.b.)işleyişleri ile ilgili bilgiler, balıklardaki göç davranışları, hayatsal faaliyetlerini devam ettirebildikleri fiziksel ve kimyasal şartların kavratılması
Dersin Tanımı Tatlısu ve deniz balıklarının morfolojik ve anatomik yönden tanınması, balıklardaki tüm sistemlerin işleyiş mekanizmalarının anlaşılması ve balıkların insanoğlunun yaşamındaki yerinin bilinmesi.

Dersin İçeriği
1 İhtiyolojiye giriş
2 Balıkların sınıflandırılması: Yuvarlak Ağızlılar
3 Kıkırdaklı Balıklar
4 Kemikli Balıklar
5 Balıkların evrimi
6 İskelet sistemi, Hareket ve göçler
7 Balıklarda derinin yapısı, biyolüminesans ve zehir organları
8 Balıklarda kas sistemi ve elektrik organı
9 Sindirim ve Sinir sistemi
10 Dolaşım sistemi
11 Solungaçlar ve solunum
12 Balıklarda Boşaltım ve osmoregülasyon
13 Endokrin sistem
14 Ekoloji
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Balık sınıflarını öğrenir
2 Balık sınıflarının temel özellikleri öğrenir.
3 Balık biyolojilerini öğrenir.
4 Fosil gruplar ile günümüzde yaşayan balık sınıfları arasındaki bağlantıyı kurabilir.
5 İhtiyoloji (Balık Bilimi) ile ilgili veri tabanını araştırabilir ve elde ettiği bilgileri sözlü ya da yazılı aktarabilir.
6 İnsan besini için önemli olan balıklar ile çevresel koşullar arasındaki bağlantının kurulmasını sağlayabilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14 Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 6 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     68
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 90
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İhtiyoloji. Prof.Dr. Necla DEMİR İst. Üniv. Fen Fak. Basımevi #Omurgalı Hayvanlar. Prof.Dr. Mustafa KURU Gazi Üniv.Basımevi
Yardımcı Kaynaklar Fıshes. An introduction to Ichthyology P.Moyle, J. CechCalifornia University, Prentice Hall. #Fisheries Biology D. Cushing wisconsin University #Türkiye Tatlısu Balıkları. Remzi Geldiay ve süleyman balık. Ege Üniversitesi Basımevi.

Ders İle İlgili Dosyalar