|
1 |
Yönetim Biliminin Oluşumu
|
|
2 |
Yönetim Süreci, Yönetimin Alt Süreçleri (Planlama, Örgütleme, Eşgüdümleme, İletişim ve Denetleme)
|
|
3 |
Neoklasik Yönetim Teorisinin Temel Varsayımları
|
|
4 |
Geleneksel Yönetim Kuramları ve Eğitim Yönetiminde Uygulama (1900-1930):
1. Bilimsel İşletme (Taylor);
2. Bürokratik Örgüt (Weber);
|
|
5 |
3. Yönetimin Formülleştirilmesi (Gulick-Urwick);
4. Dinamik Yönetim (Follet).
|
|
6 |
Davranışsal Yönetim Kuramları ve Eğitim Yönetiminde Uygulama (1930-1960):
5. İnsan İlişkileri (Mayo);
6. İşbirliği (Barnard);
7. Rasyonel Karar (Simon);
|
|
7 |
8. Hizmetlerin Takası (Blau);
9. Örgütte Uyum (Etzioni).
- Geleneksel ve Davranışsal Yönetim Kuramlarının karşılaştırılmalı olarak değerlendirilmesi
|
|
8 |
Ara Sınav
|
|
9 |
Çağdaş Yönetim Kuramları ve Eğitim Yönetiminde Uygulama (1930-1960):
10. İnformasyon Kuramı (Shannon- Weaver);
|
|
10 |
11. Sibernetik (Wiener);
|
|
11 |
12. Operasyonel Araştırma (Ackoff – Churchman);
|
|
12 |
13. Sosyal Sistem (Parsons);
13. Genel Sistem Kuramı (Bertaşanffy);
13. Açık Sistem Teorisi (Katz – Kahn),
|
|
13 |
14. Stratejik Yonetim,
14.Toplam Kalite Yönetimi
|
|
14 |
15. Yönetimde Liderlik
|
|
15 |
Geleneksel, Davranışsal ve Çağdaş Yönetim Kuramlarının eğitim yönetimi alanında uygulamaların değerlendirilmesi
|
|
16 |
Final Sınavı
|
|
17 |
|
|
18 |
|
|
19 |
|
|
20 |
|