Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
RADYOTERAPİ FİZİĞİ İkinci Düzey RYT 014 2 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Tıbbi Terminoloji,Kalıp Odası ve Aksesuvar Bilgisi
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. KADİR YARAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Sözel anlatım,teorik
Dersin Amacı Öğrencilere maddenin yapısını, radyasyon tiplerini ve external tedavide modellerini ve doz hesaplamalarını öğretmek
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Maddenin Yapısı:Atom,izotop,radyoaktivite,yarılanma süresi
2 Parçacık radyasyonu ve elektromagnetik radyasyon
3 Radyoaktif bozunma modelleri:Alfa parçacık bozunması,beta parçacık bozunması
4 Radyasyon dozu,radyasyon birimleri ve radyasyon kaynakları
5 Radyasyonun madde ile etkileşimi
6 Fotoelektrik olay
7 Compton olayı
8 Çift oluşumu olayı
9 Derin doz dağılımı,yüzde derin doz kavramı
10 Doku-hava oranı,geri saçılma faktörü
11 TAR ve %DD arasındaki ilişki
12 TAR ve %DD arasındaki ilişki
13 Doz hesaplamaları ve örnekler
14 Doz hesaplamaları ve örnekler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci, maddenin yapısı,atom,izotop,yarılanma süresi hakkında bilgi sahibidir.Radyoaktivite denince yorum yapabilir.
2 Öğrenci parçacık radyasyonunu ve elektromagnetik radyasyonu tanımlayabilir.
3 Öğrenci alfa parçacık bozunmasını ve beta parçacık bozunmasını kavramıştır.
4 Öğrenci radyasyon dozu, radyasyon birimleri ve radyasyon kaynaklarını tanımlayabilir.
5 Öğrenci radyasyonun madde ile etkileşimini anlatabilir.
6 Öğrenci fotoelektrik olay,compon olayı ve çift oluşum olayını kavramıştır.
7 Öğrenci external tedavi için derin doz dağılımı, yüzde derin doz tanımlarını öğrenmiştir.
8 Öğrenci doku hava oranı ve geri saçılma faktörünü tanımlayabilir.
9 Öğreni TAR kavramı ile %DD arasındaki ilşkiyi açıklayabilir.
10 Öğrenci doz hesaplama formüllerini anlamıştır ve bu konuda birçok problemi çözebilir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     43
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders İle İlgili Dosyalar