Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİL FELSEFESİ İkinci Düzey ELIN647 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Felsefeye Giriş
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MUSA DUMAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli -- tartışma ve sözel sunum
Dersin Amacı öğrencinin dil felsefesinin temel problemlerini görmesi, tanıması ve problematize edebilmesi.
Dersin Tanımı bu ders dil felsefesinin bazı önemli problemlerini belli metinlerin yoğun bir şekilde ele alınması vasıtasıyla tartışır.

Dersin İçeriği
1 derse genel bakış ve ders hakkında genel bilgi
2 dil sorunu; kelimelerin kökeni. Plato'nun Cratilus diyaloğu (1)
3 Plato'nun Cratilus diyaloğu (2)
4 Plato'nun Cratilus diyaloğu (3)
5 Plato'nun Cratilus diyaloğu ve bunun Platon'un anlam sorusu ile bağlantılandırılması (4)
6 Dil, Varlık, İnsan: Heidegger (Dil Yolunda metni)(1)
7 Heidegger;Dil Yolunda (2)
8 Heidegger;Dil Yolunda (3)
9 Heidegger;Dil Yolunda (4)
10 Heidegger;Dil Yolunda ve şiirde Dil(5)
11 Wittgenstein: Traktatus
12 Wittgenstein: Traktatus
13 Wittgenstein: Felsefi Soruşturmalar
14 Wittgenstein: felsefi soruşturmalar
15 gelen gözlemler ve genel tartışma
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 dil felsefesinin temel sorunlarını anlar ve tartışır
2 dil felsefsinin temel sorunlarına ilişkin kendi eleştirel gözlemlerine sahiptir.
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırmanın gerekliliğini kavrama konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
2 ilimsel araştırma metotlarını inceleme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
3 Bilimsel araştırma metotlarını uygulayabilme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
4 Sunu hazırlama metotlarını edinme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
5 Makale hazırlama teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
6 Yüksek lisans tezi yazma teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Platon. Cartylus diyaloğu Heidegger, On the Way to Language (Dil Yolunda), trans. P. D: Hertz (Harper & Row, New York) Wittgenstein, Tractatus Logico-Philosophicus Wittgenstein, Philosophical Investigations, trans. G. E. M. Anscombe (The Macmillan Company, NY)
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar