Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
RUS DİLİNDE EDATLAR VE İSMİN HALLERİ Birinci Düzey RDE 536 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili -RUSÇA
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -DOÇ.DR.ALBEK ABAZOV
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli --yüz yüze
Dersin Amacı -Rus dilinde edatların ve isim hallerinin kullanımı ve öğrenimi
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Rus dilinde –de halinin sistemi ve öğrenim yaklaşımları
2 -Yer bildirme edatları(yer gösteren): -de, -dan, -e doğru, -de, -dan, yüzünden, boyunca, altında, yanında, çevresinde, önünde, yakınında ve diğ.: köyde yaşıyor, fabrikada çalışıyor, Moskova civarında dinleniyor ve diğerleri.
3 -Zaman edatları(zaman belirten): kadar, -de, sonra, -leri, -dan, -e doğru, öncesinde, -ken : sabahları egzersiz yapma, tatilde dinlenme, bir aylık çalışma.
4 -Sebep belirten edatlar(sebep bildirir): -den, kötülüğüne, sebebiyle, yüzünden, nedeniyle, diğ. Dikkatsizlik sonucu hata, korkudan titredi.
5 -Amaç bildiren edatlar( amaç bildirir): için, uğruna ve diğ. : şakasına söylemek, olaya götüren konuşma, dinlenmeye gitmek.
6 -Hareket şekli( hareketin biçimini belirtir) ile, -sız, -de, -dan ve diğ. : ilgiyle çalışma, kalpten gülümseme.
7 -Nesne edatları.
8 -EXAM
9 -Rusça dilinde yalın hal.
10 -Rusça dilinde –den hali.
11 -Rus dilinde –e hali.
12 -Rus dilinde –i hali.
13 -Rus dilinde ile hali.
14 -Rus dilinde –de hali.
15 -FINAL EXAM
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 -learning by use of prepositions
2 -To learn where the name
3 -Studying the works of vocabulary and grammar
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2 Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3 Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4 Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5 Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6 Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7 Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8 Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9 Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10 Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11 Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12 Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13 Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14 Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 13 2 26
Sunum / Seminer hazırlama 13 2 26
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 15 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 10 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -Kovaleva A.M. Obucheniye predlozhno-padezhnoy sisteme RKI na elementarnom urovne Praktikum dlya studentov. Krasnoyarsk: Krasnoyar. gos. ped. un-t im. V.P. Astaf''yeva, 2012. – 58 s.
Yardımcı Kaynaklar -Kurochkina A.L. i drugiye. Uprazhneniya po russkomu yazyku. - M., 1998. Zemskiy A.M. i drugiye. Russkiy yazyk. 1 i 2 ch. - M., 1986. Gayboryan O.Ye., Kuznetsova A.V. Posobiye. Repetitor po russkomu yazyku. - M., 2003. Baranov M.T. i drugiye. Russkiy yazyk. Spravochnyye materialy. - M., 1998. Rozental'' D.E., Golub I.B., Telenkova M.A. Sovremennyy russkiy yazyk. - M., 1997. Zdankevich V.G. Russkiy yazyk. - M., 1989. Cheshko L.A. Posobiye po russkomu yazyku. - M., 1995. Baranov M.T. i drugiye. Russkiy yazyk. Spravochnyye materialy. - M.,1988. Grekov V.F. i drugiye. Posobiye dlya zanyatiy po russkomu yazyku. - M., 1998. Gorbachevich K.S. Slovar'' trudnostey. - SPb, 2002. Vodina N.S. i drugiye. Spravochnik-praktikum.- M., 1998. Lekant P.A. i drugiye. Sovremennyy russkiy yazyk. Posobiye dlya pedagogicheskikh uchebnykh zavedeniy. - M.,2001. Kurochkin A.L. i drugiye. Uprazhneniya po russkomu yazyku. - M.,1998

Ders İle İlgili Dosyalar