Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SİMULASYON VE MODELLEME Üçüncü Düzey JFM 614 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ABDURRAHMAN EYMEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sınıf dersleri: Haftada 3 saat teorik ve uygulama
Dersin Amacı Harita Mühendisliği alanında Coğrafi Bilgi Sistemi (konumsal ve konumsal olmayan verilere ait) alanındaki özel konularda Similasyon ve modelleme tekniklerinin anlatımını içermektedir.
Dersin Tanımı Uzaktan algılama, elektromanyetik enerji, yapay uydu sistemleri

Dersin İçeriği
1 Similasyon ve Modellemede Temel kavramlar
2 Similasyon ve modelleme örnekleri
3 Coğrafi Bilgi Sistemlerinde Konumsal Analizler
4 Konumsal Analizlerle ilgili similasyon ve modelleme örnekleri
5 İklim değişikliği kapsamında suyun değişiminin modellenmesi
6 Global Mapper Yazılımında Modelleme
7 Uygulama: su seviyesinin değişiminin modellenmesi
8 Ödev Sunumu
9 Ödev Sunumu
10 Ödev Sunumu
11 Ödev Sunumu
12 Ödev Sunumu
13 Ödev Sunumu
14 Uygulama raporu hazırlama
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
2 -----
3 -----
4 -----
5 -----
6 -----
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular.
2 Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
3 Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
4 Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
5 Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
6 Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
7 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
8 Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
9 Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Gleick, P.H. and E.L. Chalecki, 1999: The impacts of climatic changes for water resources of the Colorado and Sacramento-San Jaoquin River Basins. Journal of the American Water Resources Association, 35, 1429–1441.
Yardımcı Kaynaklar Hansler, G. and D.C. Major, 1999: Climate change and the water supply systems of New York City and the Delaware Basin: planning and action considerations for water managers. In: Proceedings ofthe Specialty Conference on Potential Consequences of Climate Variability and Change to Water Resources of the United States [Briane Adams, D. (ed.)]. American Water Resources Association, Herndon, VA, USA, pp. 327–330. Hennessy, R.J., J.M. Gregory, and J.F.B. Mitchell, 1997: Changes in daily precipitation under enhanced greenhouse conditions. Climate Dynamics, 13, 667–680. Hulme, M. and G. Jenkins, 1998: Climate Change Scenarios for the United Kingdom: Scientific Report. UKCIP Technical Report No. 1. Climatic Research Unit, University of East Anglia, Norwich, United Kingdom, 80 pp. Jeton, A.E., M.D. Dettinger, and J. LaRue Smith, 1996: Potential effects of climate change on streamflow, eastern and western slopes of the Sierra Nevada, California and Nevada. U.S. Geological Survey, Water Resources Investigations Report, 95-4260, 44 pp. Kaczmarek, Z., J. Napiórkowski, and K. Strzepek, 1996: Climate change impacts on the water supply system in the Warta River catchment, Poland. International Journal of Water Resources Development, 12, 165–180. Kindler, J., 2000: Integrated water resources management: the meanders. Water International, 25, 312–319. Kömeşçu, A.U., A. Erkan, and S. Oz, 1998: Possible impacts of climate change on soil moisture availability in the Southeast Anatolia Development Project Region (GAP): an analysis from an agricultural drought perspective. Climatic Change, 40, 519–545.

Ders İle İlgili Dosyalar