Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNGİLİZCE I Birinci Düzey YBD101 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili İngilizce ve Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GÖKTUĞ YÜCEL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EMRE GÖKDUMAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Temel İngilizce kavramlarının kazanımının sağlanması
Dersin Tanımı Temel İngilizce

Dersin İçeriği
1 To be: I am, you are, he is
2 Present Continuous Tense; Possesive Adjectives, 's, of
3 Definite and Indefinite Articles: a/an, the; Singular and Plural Nouns; Demonstrative Adjectives and Pronouns
4 There is/are; Prefixes; Preposition of place; Adjectives of opinion
5 Present Simple Tense; Adverbs of Frequency; Certain sense verbs with gerund; Prepositions of time
6 Can/can't; Wh- questions; Object Pronouns; Possesive Pronouns
7 Count and Uncount Nouns; Have/has got; Quantifiers; Some and any; A few/a little; Much/Many; Imperatives
8 Present Continuous Tense vs Present Simple Tense; Usage of 'have' and 'prefer'
9 Adjectives; Enough, too, very; -ing/-ed adjectives; Comparatives and Superlatives; Comlete list of pronouns
10 Past Simple Tense; Used to
11 Gerund and Infinitive
12 Future Tense; Shall/could/let's/why don't.../How about
13 Future Tense-Going to; Will vs Going to
14 Must/Should/Have to
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler isimlerini, nereli olduklarını ve hangi ulustan olduklarını söyleyebilir ve 1-100 arasındaki sayılarla kurulabilecek ifadeleri anlayabilirler. İsimlerini ya da başka bir kelimeyi heceleyebilirler.
2 Öğrenciler şimdiki zamanı etkin şekilde kullanabilir, olumlu, olumsuz, soru cümlelerini kolaylıkla kurabilirler. Saati sorabilir ve söyleyebilirler. Aile üyelerinin İngilizce adlarını bilir ve akrabaların hepsini İngilizce adlandırabilirler.
3 Öğrenciler ne iş yaptıklarını, bir mesleğe sahip birinin nerede çalıştığını söyleyebilirler. Bir ismin tekil ve çoğul hallerini bilebilir ve düzensiz çoğulları ayırabilirler.
4 Öğrenciler yol tarifi isteyen ve İngilizce konuşan bir yabancıya yol tarifi yapabilirler
5 Öğrenciler bu dersin sonunda geniş zamanı kullanarak cümleler kurabilir ve günlük yaptıkları şeyleri anlatabilirler
6 Öğrenciler kişi zamirlerini tanımlayıp özne, nesne ve iyelik olmak üzere gruplandırabilir ve bu zamirleri etkin şekilde cümle içinde anlayabilirler.
7 Öğrencilere bir nesne ismi söylendiğinde onlar hedef dilde bu nesnenin sayılabilir ya da sayılamaz olduğunu ayırabilir ve miktarını belirtebilirler. Bir yemek tarifini anlatabilir ya da İngilizcede yazılmış bir yemek tarifini okuyup anlayabilirler.
8 Öğrenciler şimdiki zaman ve geniş zaman arasındaki kullanım farkını anlayabilir ve her iki zamanı yerinde kullanabilirler. 'have' fiilinin farklı kullanımlarını anlayabilir, bununla cümleler yapabilir ve 'prefer' fiilini doğru içerik ve anlamda kullanabilirler.
9 Öğrenciler sıfatları cümle içinde doğru biçimde ve gerektiğinde onları niteleyen zarflarla birlikte kullanabilirler. Sıfatları kullanarak karşılaştırma yapabilirler.
10 Geçmişte yaptıkları eylemleri 'geçmiş zaman' kullanarak anlatabilirler, ayrıca 'used to' ifadesini geçmiş eylemler için doğru şekilde kullanabilirler ve 'Past Simple Tense' kalıbının verdiği anlamdan onun anlamını ayırt edebilirler. Öğrenciler gelecekle ilgili cümleler kurabilir, planlarından bahsedebilir, öneride bulunabilir veya bir öneriyi reddedebilirler. Zorunluluklardan söz edebilir, tavsiyede bulunabilirler.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel bilginin kaynağı, sınırlılıkları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliği ile ilgili bilgi sahibidir ve bunları değerlendirir.
2 Türkçenin ses, biçim, anlam, söz dizim ve kullanım bilgisine sahiptir ve bunu dil bilgisi öğretimiyle ilişkilendirir.
3 Akademik ortamlarda Türkçe üstdili yazılı ve sözlü bağlamlarda etkili bir biçimde kullanır.
4 Türk ve dünya edebiyatının çeşitli dönemlerinde yaşamış yazar, şair ve yapıtlarını tanır.
5 Çocuk edebiyatının yazar, şair ve yapıtlarını tanıyarak çocuğa görelik ilkesi bağlamında değerlendirir.
6 Yazınsal ve yazınsal olmayan metin çözümlemeleri yapar ve bunu dil öğretimi ile ilişkilendirir.
7 Dil-kültür ilişkisi ile ilgili farkındalık sahibidir.
8 Eğitim tarihi, psikolojisi, felsefesi ve sosyolojisinin temel kavramları hakkında fikir sahibi olarak bu kavramlar üzerinde incelemeler, karşılaştırmalar ve ilişkilendirmeler yapar.
9 Atatürk ilke ve inkılaplarının gerekçelerini, süreçsel gelişimini ve önemini bilir.
10 Dil ve yazın eğitiminin yaklaşım, yöntem ve tekniklerini bilir.
11 Öğretim ilke ve yöntemleri, öğretim programları ve ölçme-değerlendirme bilgisini dil öğretimiyle ilişkilendirir.
12 Bireyin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişim ve öğrenme özelliklerini tanır ve öğretim süreciyle ilişkilendirir.
13 Bireysel farklılıklara duyarlı olarak öğrenme stratejilerini bilir ve buna uygun öğretim süreci tasarlar.
14 Özel gereksinimli ve dezavantajlı öğrencilerin gereksinimlerini karşılayan bir öğretim süreci planlar.
15 Öğrenci çeşitliliğini kabul eder, çeşitliliğe uygun öğretim ortamı tasarlama bilgisine sahip olur.
16 Sınıf yönetiminde güdüleyici ve etkileşimli iletişim ortamı kurar.
17 Türkçe dersi öğretim programına uygun ders kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
18 Türkçe dersinin amaçlarını ve içeriğini; öğrencilerin yaş, ilgi, gereksinim ve düzeylerine göre tasarladığı veya uyarladığı materyallerle kazandırma donanım ve becerisine sahiptir.
19 Dil eğitimi ile ilgili okul içi-okul dışı mesleki gelişim etkinliklerine katılır; alanıyla ilgili yayınları, tartışmaları ve güncel gelişmeleri izler ve değerlendirir.
20 Dil becerilerine ve dil bilgisi öğrenme alanına yönelik etkinlikler geliştirir.
21 Öğretim sürecini dil öğretimi bakımından çok boyutlu bir biçimde değerlendirir.
22 Öğrenci gelişim durumunu çok boyutlu bir biçimde değerlendirir.
23 Öğretim sürecinde karşılaştığı sorunları bireysel ya da bir grup ile iş birliği içinde sorumluluk alarak tanımlar, analiz eder ve kanıta dayalı çözüm sunar.
24 Öğrenme ve edinim sürecinde amaca yönelik en etkili model, strateji, yaklaşım, yöntem ve tekniği seçer.
25 Türkçe Eğitimi ile ilgili bir çalışmayı (ders planı, materyal geliştirme, ders anlatma gibi) bağımsız ve gönüllü olarak yürütür.
26 Türkçe Eğitimi alanında elde ettiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirir.
27 Dil eğitimi alanında kendisinin güçlü ve zayıf yönlerini belirler, öğrenen özerkliğini geliştirerek yaşam boyu öğrenmeyle alakalı olarak olumlu bir tutum sergiler.
28 Ulusal ve evrensel ölçekte gündemde yer alan olaylara ilişkin duyarlık gösterir, gelişmeleri takip eder ve sanatsal-kültürel faaliyetlere etkin olarak katılır.
29 Türkçe eğitiminde doğru ve kullanışlı bilgiye ulaşma yollarına başvurur, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
30 Ana dili ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ilgili paydaş ve kurumlarla işbirliği kurar, karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerinde bulunur.
31 En az bir yabancı dili A2/B1 (Avrupa Dil Portföyü-CEFR) düzeyinde kullanarak iletişim kurar.
32 Dünyadaki çeşitli kültürlere yönelik farkındalık sahibidir.
33 Sahip olduğu dış görünümünü, insan ilişkilerini ve toplumsal yaşamını etik, bilimsel ve kültürel ve demokratik değerlere uygun bir biçimde düzenleyerek yaşadığı topluma örnek olur.
34 Kişiler ve kurumlar arası etkileşim kurarak güvenli sınıf ve okul ortamı kurulmasında ve bu ortamın sürdürülmesinde etkin rol alır, çevre koruma ve iş sağlığı ve güvenliği hususunda yeterli bilince sahiptir.
35 Millî Eğitim Temel Kanunu’nda yer alan çeşitli ulusal ve evrensel duyarlıkların ve değerlerin bilincine sahiptir.
36 Türk Eğitim sistemini ve Millî Eğitim Bakanlığının işleyişini tanır; bu kurumların çalışma kültürü (okul yönetimi, zümre çalışmaları, okul-aile işbirliği) hakkında bilgi elde eder.
37 Uzaktan dil öğretiminde yararlanılan çeşitli bilgi ve iletişim teknolojilerini tanıyarak bunları etkin bir biçimde kullanır.
38 Sanatsal ve kültürel etkinliklerin önemini bilir, bunları destekler ve katılım gösterir..
39 Türk tarihi ve kültürü, Atatürk’ün düşünce dünyası ile ilgili duyarlılık sahibidir ve bu duyarlığını öğretim sürecine yansıtır.
40 Çoklu okuryazarlık becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     55
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Milestone Course Book
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar