Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ARAŞTIRMA PROJESİ Birinci Düzey JDE430 Seçmeli 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe-Japonca
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ YASEMİN YAZICI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. YASEMİN YAZICI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze ve Araştırma
Dersin Amacı Lisans eğitiminde öğrencinin araştırma yapma yeteneğini kazanmasının sağlanmasıdır.
Dersin Tanımı Öğrencinin bir tartışmaya veya iddiaya dayanarak bir öneri, fikir ileri sürerek tez yazmasının sağlandığı derstir.

Dersin İçeriği
1 Bilimsel yönteme giriş, Tümevarım-Tümdengelim yöntemleri
2 Öğrencilerin araştırma konusu seçimi, Araştırma süreci hakkında ön bilgilendirme, bilimi niteleyen öellikler, bilimsel etik.
3 Öğrencilerin araştırma problemlerinin görüşülmesi, bilimsel tutum ve değerler, pozitivist bilim, eleştirel bilim.
4 Bilimsel araştırma süreci (Araştırma sorununun, amacının ve modelinin belirlenmesi,alanyazın taraması)
5 Araştırma sorunu seçme ölçütleri, değişkenler,hipotez.
6 Alanyazın taramasının anlamı ve amacı
7 Alanyazın yoğunluğu, alanyazın tarama ölçütleri, alanyazın tarama raporu oluşturma.
8 Araştırma modelleri,nitel ve nicel paradigma.
9 Araştırma projesi ön raporu oluşturma
10 Ara sınav
11 Evren ve örneklem.
12 Verilerin toplanması, veri çözümleme teknikleri, betimsel analiz, içerik analizi
13 Referans gösterme yöntemleri
14 Araştırma verilerinin toplanması, analizi ve yorumlanması
15 Araştırma projesinin tamamlanması.
16 Araştırma projesinin tamamlanması.
17 Araştırma projesinin tamamlanması.
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Araştırma sonuçlarına, disiplinin kriterlerine uygun olarak bir anlatı formu verme becerisi.
2 Öz değerlendirme ve özgüveni geliştirebilme
3 Yaşam boyu öğrenme davranışını kazanabilme
4 Bilimsel araştırma ve projelerde çalışma bilgi ve becerisini kazanarak, bağımsız çalışabilme
5 Bilgi ve becerilerini disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalarında uygulayabilme.
6 Temel düzeyde bilgisayar yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
7 Bağımsız çalışabilme
8 İletişim becerilerini ve teknolojilerini yetkin bir şekilde kullanabilme
9 Mevcut bilgileri değerlendirme, eksik veya yetersiz bilgileri belirleyerek bunlarla ilgili veri üretme bilgi ve becerisi
10 Araştırma yöntemlerine ve ethik kriterlere sadık kalma

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Niyazi Karamsar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın,İstanbul,2011
Yardımcı Kaynaklar Kenkyuu happyou houhou-ryugakusei no tame sakusei

Ders İle İlgili Dosyalar