Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HADİS METİNLERİ ANALİZİ Birinci Düzey DKA307 Zorunlu 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Hadis ve Usulü dersi alınmış olmalıdır.
Eğitimin Dili Türkçe.
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. AHMET UYAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Örgün Öğretim
Dersin Amacı Bu derste öğrencilere Hadis metinlerini anlama, yorumlama ve değerlendirme pratiği kazandırılması hedeflenmektedir.
Dersin Tanımı Bu derste öğrencilere Hadis metinlerini anlama, yorumlama ve değerlendirme pratiği kazandırmak için Hadis metinleri üzerinde analizler yapılmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Haset konusundaki bazı hadislerin analizi.
2 Öfke kontrolü konusundaki bazı hadislerin analizi.
3 Zulüm yapmaktan uzak durma konusundaki bazı hadislerin analizi.
4 Şirk konusundaki bazı hadislerin analizi.
5 Münafıklık alametleri konusundaki bazı hadislerin analizi.
6 Kaba ve küfürlü sözlerden uzak durma konusundaki bazı hadislerin analizi.
7 İnsan haklarına riayet konusundaki bazı hadislerin analizi.
8 Gıybet konusundaki bazı hadislerin analizi.
9 Kin nefret ve hasetten uzak durma konusundaki bazı hadislerin analizi.
10 Doğru ve Dürüst olmanın önemi konusundaki bazı hadislerin analizi.
11 Adab-ı Muaşeret konusundaki bazı hadislerin analizi.
12 Sabırlı olmanın önemi konusundaki bazı hadislerin analizi.
13 Güzel ahlak konusundaki bazı hadislerin analizi.
14 Haya ve Edeb konusundaki bazı hadislerin analizi.
15 İyi niyet ve samimiyet konusundaki bazı hadislerin analizi.
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi alan öğrenciler Hadisleri okuma, anlama ve analiz etme pratiği kazanırlar.
2 Hadisleri günümüz ihtiyaçlarına göre yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanırlar.
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3 Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4 Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5 Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6 Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7 Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8 Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9 Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10 Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12 Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13 Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14 Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 3 45
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 5 75
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     123
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Tavzihu'l-Ahkam min Buluği'l-Meram, Abdurrahman el-Bessam (Babu't-Terhib min Mesavi'l-Ahlak ve Babu't Tergib fi Mekarimi'l Ahlak kısımları)
Yardımcı Kaynaklar Yusuf el-Kardavi, Sünneti Anlamada Yöntem.

Ders İle İlgili Dosyalar