Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLG. DESTEKLİ SAYISAL SÜZGEÇ TASARIMI VE ALGORİTMA GELİŞTİRME İkinci Düzey EEM 519 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MEHMET BAHADIR ÇETİNKAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MEHMET BAHADIR ÇETİNKAYA
Dersin Veriliş Şekli Her bir konu ile ilgili teorik bilgiler verildikten sonra, bilgisayar destekli simülasyonlar ve uygulamalar gerçekleştirilmektedir. Bunun yanı sıra, öğrencilere ödev çalışmaları da verilmektedir.
Dersin Amacı İşaret İşleme ve Algoritma geliştirme kavramlarının anlaşılması
Dersin Tanımı MATLAB tabanlı işaret ve sistem analizi; algoritmalar ve algoritma geliştirme ; türeve dayalı ve evrimsel tabanlı algoritmaların teori ve uygulamalarının kavranması; algoritmaların mühendislik problemlerine uygulanmasının kavranması.

Dersin İçeriği
1 Sayısal İşaret İşlemenin Temelleri
2 İşaret ve Sistemlerin Frekans Uzayı Analizi
3 MATLAB Tabanlı İşaret ve Sistem Analizi
4 MATLAB Tabanlı Programlama ve Program Geliştirme
5 Algoritmalar, Algoritma Geliştirme ve Programlama
6 Algoritmalar, Algoritma Geliştirme ve Programlama
7 Türeve Dayalı Algoritmaların MATLAB tabanlı Uygulamaları ve Performans Mukayeseleri
8 ARA SINAV
9 Türeve Dayalı Algoritmaların Performanslarının Geliştirilmesi
10 Evrimsel Tabanlı Algoritmalar
11 Evrimsel Tabanlı Algoritmaların MATLAB tabanlı Uygulamaları ve Performans Mukayeseleri
12 Türeve Dayalı Algoritmalar ile Sayısal FIR Süzgeç Tasarımı
13 Evrimsel Tabanlı Algoritmalar ile Sayısal FIR Süzgeç Tasarımı
14 Evrimsel Tabanlı Algoritmalar ile Sayısal IIR Süzgeç Tasarımı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türeve dayalı algoritmaların mühendislik problemlerine uygulanması
2 Sezgisel algoritmaların mühendislik problemlerine uygulanması
3 Algoritma geliştirme
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2 Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6 Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 3 2 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 5 70
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı A. V. Oppenheim, R. W. Schafer, J. R. Buck, “Discrete-Time Signal Processinh”, Prentice-Hall, New Jersey, 1999.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar