Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLİMSEL DÜŞÜNCE GELİŞİMİ İkinci Düzey SEÇ 102 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ASUMAN GÖLGELİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli interaktif
Dersin Amacı Bilimsel düşünme yetisinin kazandırılması, bilimsel çalışmaların planlanması, yapılması ve yorumlanmasında gerekli olan becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Bilimsel düşünme , bilimsel çalışma planlama, yapma ve yorumlamaya önkoşul olduğundan bu kavramların bir disiplin içinde işlenmesidir.

Dersin İçeriği
1 Bilim nedir, bilimsel düşüme nedir, özğür düşünme kavramları
2 Düşünmenin önemi, bilimsel düşünme kuramları,
3 Bilimin objektifliği, bilimin özellikleri, bilimin üç değeri
4 Bilimsel düşünme gereksinimi
5 bilimsel düşünme elementleri
6 Bilimsel düşünmenin elementer soruları
7 Bilimsel düşünmenin entellektüel standartları
8 Bilimsel makale- araştırma mantığı, nasıl analiz edilir
9 Bilimsel kitap- mantığı, nasıl analiz edilir
10 Araştırma değerlendirmesi
11 Araştırma sonrası analiz
12 Analizlerin tablo şekil, grafik şekline aktarımı ve yorumu
13 Bilimsel düşünme ve toplumsal yaşam
14 Bilimsel düşünme ile ilgili kitapların incelenmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilim ve bilimsel düşünce kavramlarının öğrenilmesi
2 Bilimsel düşünmenin özellikleri, kurallarının kavranması
3 Bilim ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olunması
4 Sorgulama ve analiz etme yeteneği kazanma
5 bilimsel değerlendirmesi yapabilme yeteneği kazanma
6 Bilimsel düşünmenin toplumsal yaşama etkisi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Genç Bilimadamına Öğütler, (İngilizce: Advice to a Young Scientist) P.B. Medawar. Nermin Arık Tercümesi: TÜBİTAK yayınları
Yardımcı Kaynaklar DÜŞÜNCE ATLASI/ Nüvit Osmay/ Alfa yayınları

Ders İle İlgili Dosyalar