Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HAYVANSAL ÜRETİM PLANLAMASI Birinci Düzey VZT 678 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SAVAŞ SARIÖZKAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. SAVAŞ SARIÖZKAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. SAVAŞ SARIÖZKAN
Dersin Veriliş Şekli TEORİK, KONU ANLATIMLI, SUNUM
Dersin Amacı Öğrencilere planlamaya ilişkin teorik metotlar ve bunların pratikteki uygulamaları öğretilmektedir.
Dersin Tanımı Hayvancılıkta ekonomik bakış açısını sağlamak

Dersin İçeriği
1 Üretim planlamasına ait temel kavramlar
2 Hayvancılıkta üretim planlamasının prensipleri
3 Üretim faktörleri (Emek=İşgücü)
4 Üretim faktörleri (sermaye)
5 Üretim faktörleri (tabiat=toprak=arazi)
6 Üretim faktörleri (Müteşebbis=Girişimci)
7 Sınav
8 Optimizasyon teknikleri
9 Faktör-ürün optimizasyonu
10 Faktör-faktör optimizasyonu
11 Ürün-ürün optimizasyonu
12 Toplam, ortalama ve marjinal gelir
13 Toplam, ortalama ve marjinal gider
14 Sınav
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hayvan yetiştiriciliği ve sağlığı ile ilgili veri toplama, değerlendirme, strateji ve politika oluşturma
2 Farklı hayvan türleri ile ilgili refah, biyo-güvenlik, sürü sağlığı ve yönetimini bilerek uygulayabilme
3 Hayvansal üretimle ilgili ortaya çıkan sorunları bilimsel ve ekonomik perspektifle çözebilme
4 Multidisipliner çalışmaya yatkın ve ekonomik bakış açısına sahip olma
5 Hayvan yetiştiriciliği ve sağlığı ile ilgili veri toplama, değerlendirme, strateji ve politika oluşturma
6 Farklı hayvan türleri ile ilgili refah, biyo-güvenlik, sürü sağlığı ve yönetimini bilerek uygulayabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 8 64
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 5 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı doç.dr.savaş sarıözkan-ders notları
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar