Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DÜNYA COĞRAFYASI VE TURİZM DESTİNASYONLARI İkinci Düzey REH213.4 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET UMUR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Mehmet Umur
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Turizm coğrafyası ve bu konu ile ilgili kavramsal çerçeveyi tanımlanabilecek ve sürdürülebilir turizmin geliştirilmesinde strateji ve planlamanın önemini açıklanması ve Dünyadaki genel turizm destinasyonları ile ilgili bilgi verilmesi
Dersin Tanımı Turizm coğrafyası açıklanarak Dünyadaki belli başlı destinasyonlar hakkında bilgi verilir.

Dersin İçeriği
1 Turizm- Coğrafya İlişkisi
2 Coğrafya ve Sürdürülebilirlik
3 Turizm ve İklim
4 Turizm Kaynakları
5 Avrupa Seyahat Destinasyonları
6 Avrupa Seyahat Destinasyonları II
7 Asya Pasifik Bölgesi Seyahat Destinasyonları
8 Afrika Seyahat Destinasyonları
9 Okyanusya Seyahat Destinasyonları
10 Orta Doğu Seyahat Destinasyonları
11 Kuzey Amerika
12 Güney Amerika
13 UNESCO Dünya Kültür Mirası
14 Antik Dünya''nın Yedi Harikası
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Turizm coğrafyası ve bu konu ile ilgili kavramsal çerçeveyi tanımlayabilecek ve sürdürülebilir turizmin geliştirilmesinde strateji ve planlamanın önemini açıklayabilecektir.
2 Doğal coğrafi kaynaklar ve turizm türlerini değerlendirebilecek.
3 Beşeri ve kültürel kaynaklar ve turizm türlerini değerlendirebilecek.
4 Uluslararası turizm ulaştırması ve turist akışını açıklayabilecek.
5 Dünya turizm bölgelerini tanıyabilecek.
6 Dünya Turizm arz ve talep trendlerini uluslararası turist akışında değerlendirebilecek.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 1 3
Ödevler 1 4 4
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     51
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Özgüç, N. (2015). Turizm Coğrafyası Özellikler ve Bölgeler. Çantay Kitabevi, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar UNWTO Tourism Highlights.

Ders İle İlgili Dosyalar