Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SAĞLIK DURUMUNDA BOZULMA VE HEMŞİRELİK MODÜL II Üçüncü Düzey HEM 224 4 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NURAY CANER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Habibe Şahin, Prof. Dr. Salime Mucuk, Doç. Dr. Özlem Ceyhan, Doç. Dr. Yeliz Sürme, Doç. Dr. Ayşe Kübra Karaboğa Arslan, Doç. Dr. Ebru Uzunhisarcıklı, Doç. Dr. Hatice Yüceler Kaçmaz, Arş. Gör. Dr. İlker Yılmaz, Arş. Gör. Dr. Gülseren Maraş, Arş. Gör. Dr. Handan Topan,
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Dr. Seda Akutay, Arş. Gör. Halil Kalaycı, Arş. Gör. Elif Kocaağlar Akince, Arş. Gör. Buket Çam
Dersin Veriliş Şekli Ünitedeki konular ilgili anabilim dalı öğretim elemanları tarafından yürütülmektedir. Dersin teorik kısmı interaktif eğitim yöntemleri ile işlenmektedir. Uygulama kısmı ise klinik/sahada öğretim elemanı eşliğinde yürütülmektedir.
Dersin Amacı Yetişkinlerde, Gebelerde Kalp Hastalıklarını, Kalp Cerrahi Tedavilerini Ve İlaç Tedavilerinin Öğrenilmesi
Dersin Tanımı Yetişkinlerde, gebelerde kalp hastalıklarını, kalp cerrahi tedavilerini ve ilaç tedavilerini içeren bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Kalbin fizik muayenesi ve kalp hastalıklarında tanı yöntemleri
2 KAH PTCA Kardiak Aciller Vaka sunumu(MI)
3 Antihipertansif ilaçlar, Diüretikler
4 Ritim Bozuklukları (ST, SB, AF, PAT, VT)
5 Gebelik ve Doğumda Kalp Hastalığı Preeklemsi / Eklemsi HELLP Vaka sunumu (preeklemsi)
6 Kapak Hastalıkları, Açık Kalp Cerrahisi Vaka sunumu( CABG)
7 Kalp Damar Sistemine Özgü Hemşirelik Uygulamaları Pulmoner arter basıncı / CVP
8 Damar Hastalıklarında Fizik Muayene Damar Hastalıklarında Tanı Yöntemleri Kalp-Damar Hastalıklarında Beslenme Şok ve Hemşirelik Bakımı
9 Ara Sınav
10 Antiaritmikler Antianjinal ilaçlar Vazodilatörler
11 Kalbin enfeksiyon hastalıkları Hipertansiyon
12 Anevrizmalar Burger Hastalığı DVT, Varis, Reynoud fenomeni
13 Klinik Uygulama
14 Klinik Uygulama
15 Klinik Uygulama
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kardiyovasküler sistem hastalıklarına ilişkin tanı yöntemlerini açıklar.
2 Kardiyovasküler sistem hastalığı bulunan bireye bakımını uygular.
3 Açık kalp cerrahisi geçiren bir hastaya hemşirelik bakımını uygular.
4 Kapak hastalıkları nedeniyle takip edilen hastaya uygun hemşirelik bakımını uygular.
5 Periferik damar hastalığı olan hastanın hemşirelik bakımını planlar.
6 Gebelikte görülen kalp hastalıklarının fetal-maternal sağlığa olan etkilerini sayar.
7 Preeklemsili gebenin bakımını planlar.
8 Kalp hastalıklarına özgü diyet özelliklerini açıklar
9 Kalp Hastalığı olan bireyin ilaçlarını etki mekanizmalarına göre analiz eder.
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16 Akademik çevreyi tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 5 20 100
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 4 5 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 3 20 60
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 5 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     212
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Güncellenmiş 5. Baskı, Akademisyen kitapevi, Ankara, 2020. 2. Karadakovan A, Aslan Eti F. (Ed.) Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Güncellenmiş 5. Baskı, Akademisyen kitapevi, Ankara, 2020. 3. Ovayolu N, Ovayolu Ö, Temel İç Hastalıkları Hemşireliği ve Fraklı Boyutlarıyla Kronik Hastalıklar, Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2016. 4. Çelik S, YeşilBalkan Usta Ö. Dahili ve Cerrrahi Hastalıklar Hemşireliği, Nobel Kitabevi, Ankara, 2015. 5. Ovayolu N, Ovayolu Ö (Ed.). Patofizyoloji. Pratik bir yaklaşım. Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2016. 6. İliçin G, Biberoğlu K, Süleymanlar G, Ünal S (Ed.). İç Hastalıkları. 2 Cilt 3. Baskı, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara, 2012. 7. Altıparmak MR, Hamuryudan V, Sonsuz A. Yazıcı H. Cerrahpaşa İç Hastalıkları. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul, 2016.
Yardımcı Kaynaklar Guyton A, Hall J. Guyton Medical Physiology. Nephew BÇ, (Trans. Ed.) Alican İ, Solakoğlu Z (Ed. Assist.) Güneş Medical Bookstores, Istanbul, 2017. 9. O''Malley P. The Lived Experience of Anemia Without a Cause. Critical Care Nursing Clinics. 2017; 29(3): 389-396.

Ders İle İlgili Dosyalar