Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLETİŞİM BİLGİSİ VE DAVRANIŞ BİLİMLERİ Birinci Düzey CIGH1104 Zorunlu 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Talha TURHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Talha TURHAN
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Yaşamın her boyutunda yer alan iletişimin nasıl olması gerektiğine dair hem teorik hem de pratik bilgi vermek.
Dersin Tanımı Beşeri ve toplumsal ilişkilerin temel parametresi olan iletişimin, kendi anlam dünyasında ve hangi değerler düzleminde sürdürülebilir olduğunun öğretildiği bir ders.

Dersin İçeriği
1 Davranış Bilimlerine Giriş
2 Psikolojide Temel Yaklaşımlar
3 Algı, Tutum, Atıf
4 Duygular
5 Öğrenme
6 İhtiyaçlar ve Motivasyon
7 Yaşam boyu gelişim
8 Kişilik ve Benlik
9 Kültür ve Davranış
10 Sosyal Statü, Sosyal Etki, Rol
11 İletişim
12 Çatışma
13 Stres, Sağlık
14 Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İnsan Davranışı ile ilgili temel kaynakları yorumlayabilecektir.
2 İnsan davranışlarını şekillendiren unsurları açıklayan farklı yaklaşımların temel ilkelerini kıyaslayabilir.
3 Kültürün insan davranışına etkisini açıklayabilecektir.
4 Kültürel varsayımları özetleyebilir.
5 Kişilerarası ilişkileri etkileyen durumları saptayabilecektir.
6 Kişilerarası farklılıkları açıklar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Dersin kavramlarını bilme
2 Genel hukuk dersleri içinde yeri
3 Dersin mesleki eğitime katkısı
4 Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
5 Sorunlara çözüm bulabilme
6 Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
7 İşyerindeki yapacağı işe katkısı
8 Bir üst öğrenime geçişte katkısı
9 Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
10 İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
11 Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 10 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 15 15
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar