Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLİMSEL MAKALE İÇİN VERİ İŞLEME VE MODELLEME TEKNİKLERİ I İkinci Düzey JFM 550 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Erkan BEŞDOK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ---
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı -
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 BİLİMSEL MAKALE : KONU SEÇİMİ
2 LİTERATÜR TARAMA
3 VERİ HAZIRLAMA
4 VERİ MODELLEME
5 VERİ İŞLEME VE GELİŞTİRME
6 İSTATİSTİKSEL YORUMLAMA TEKNİKLERİ
7 VERİ GÖRSELLEŞTİRME
8 VERİ ÖZETLEMEDE : VEKTÖR VE RASTER
9 VİZE
10 SİMÜLASYON TEKNİKLERİ
11 PATTERN TANIMA ALGORİTMALARI
12 DERGİ SEÇİMİ
13 MAKALE DÜZENLEME ARAÇLARI
14 İÇERİK GELİŞTİRME
15 LATEX
16 LATEX
17 FİNAL
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Literatür tarama becerisi
2 Veri hazırlama becerisi
3 Verileri yorumlama becerisi
4 Verileri görselleştirme becerisi
5 Makale düzenleme araçları kullanımı becerisi
6 ---
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ilgili ders notları
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders İle İlgili Dosyalar