Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇENE YÜZ PROTEZLERİ Birinci Düzey Y506 ÖKD 9 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri 4. sınıfı geçmiş olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HASAN ÖNDER GÜMÜŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HASAN ÖNDER GÜMÜŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli teorik anlatım
Dersin Amacı Prostodonti ve Çene Yüz protezi ilişkilerinin kabaca anlaşılması, dişhekimliğinin çene yüz protezlerindeki yerinin tarifi.
Dersin Tanımı Çene yüz protezleri hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin İçeriği
1 Çene yüz protezlerinde dişhekinliğinin rolü
2 Üst çene defektlerinin sınıflandırılması
3 Cerrahi obtüratörler, tedavi obtüratörler ve nihai obtüratörler
4 Üst çene defektli dişli hastalarda obtüratör protez planlaması I
5 Üst çene defektli dişli hastalarda obtüratör protez planlaması II
6 Obturator protezlerde tutuculuğu artırmak için yararlanılan tutucu araçlar
7 Alt çene defektli hastalarında protetik tedavi
8 Alt çene devamlılığının bozulduğu ve bozulmadığı durumlar
9 Radyoterapi ve etkileri
10 Radyoterapi görmüş hastalarda protetik değerlendirme
11 Radyoterapide uygulanan protezler
12 Yüz protezleri
13 Yüz protezlerinde ölçü
14 Kulak, burun ve göz protezleri
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çene yüz protezlerinin yapımında protez uzmanının rolü hakkında genel bilgi sahibi olur.
2 Defektli hastaya tedavi yaklaşımı hakkında genel bilgi sahibi olur.
3 -
4 -
5 -
6 -
7 -
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2 Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3 Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4 Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5 Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6 Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8 Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9 Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10 Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12 Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13 Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14 Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15 Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 17 1 17
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     17
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Çene-Yüz Protezleri Doç. Dr. Haluk Keskin, Doç. Dr. Tayfun Özdemir
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders İle İlgili Dosyalar