Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GIDA SANAYİİNDE KULLANILAN STARTER KÜLTÜRLER Birinci Düzey KVBH 525 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı dersi alan öğrencileri gıda sanayisinde kullanılan starter kültürler, özellikleri ve kullanım alanları hakkında bilgilendirmektir.
Dersin Tanımı Bu ders, starter kültürler ilgili temel bilgiler ile gıda teknolojisindeki kullanım alanları ile ilgili konuları kapsar.

Dersin İçeriği
1 Starter Kültürler ve kullanım alanları
2 Starter Kültürler ve kullanım alanları
3 Saf kültür hazırlanmasında yararlanılan mikroorganizmalar
4 Ticari olarak üretilen saf kültürler
5 Saf Kültürün işletmede çoğaltım safhaları
6 Saf Kültürün işletmede çoğaltım safhaları
7 Kültürlerde görülen hatalar
8 Kültürlerde görülen hatalar
9 Süt sektöründe kullanılan starter kültürler
10 Süt sektöründe kullanılan starter kültürler
11 Et sektöründe kullanılan starter kültürler
12 Et sektöründe kullanılan starter kültürler
13 Kefir üretimi
14 Kültür koleksiyonu için saklama yöntemi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Starter kültürlerin gıda teknolojisindeki önemi
2 Starter kültür kolleksiyonu oluşturma ve saklama
3 Fermente ürünlerde starter kullanımı
4 Ürüne Uygun starter kültür seçimi
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
2 Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
3 Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
4 Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
5 Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
6 Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
7 Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
8 Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 4 6 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İnternet Erişimi
Yardımcı Kaynaklar Robinson, Richard K. Encyclopedia of Food Microbiology, Three-Volume Set. Eds. Carl A. Batt, and Pradip Patel. Academic press, 1999.

Ders İle İlgili Dosyalar