Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 1 Birinci Düzey BFZ 711 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yalnızca yüksek lisans öğrencileri bu kursa kabul edilecektir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FAZİLE CANTÜRK TAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. YUSUF CANER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araştrma görevlileri
Dersin Veriliş Şekli Sınıf dersi
Dersin Amacı Bu kursun amacı öğrencilere Biyofizik yüksek lisans Tezi olabilecek konular üzerinde çalışma ve yakın bilim dallarındaki gelişmeleri takip etmeyi sağlamaktır.
Dersin Tanımı Ders, yüksek lisans döneminde her yarıyılda açılan ve tüm öğrencilerin alabileceği, haftada 1 saatlik zorunlu bir derstir.

Dersin İçeriği
1 İlgili tez konuları
2 Güncel konular
3 Haftada 1 saat teorik yapılacak
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersin sonunda, öğrencilerin bilimsel bir deneyin nasıl yapılacağını örneklerle öğrenebilecek
2 Elde edilen sonucu yorumlayabilecek
3 Deneyde amaçlanan gereken bilgileri sayabilmeli Araştırma planı hazırlayabilmesi
4 Öğrencilerin deneysel bir çalışmanın aşamalarını hazırlayabilmeli
5 Veri toplama yöntemlerini sayabilmeli
6 Tablo ve grafik türlerini sayabilmeli Tablo ve grafiklerin sahip olması gereken özellikleri sayabilmeli
7 Verileri uygun bir tablo ve grafikle gösterebilmeli
8 Bilimsel araştırma raporunun sahip olması gereken özellikleri sayabilmeli Bilimsel araştırma makalelerinde ve tezlerde bulunması gereken başlıkları sayabilmeli ve içeriklerini açıklayabilmeli
9 Bilimsel raporlarda kaynak gösterme kurallarını açıklayabilmeli
10 Öğrenciler, kendilerine verilen ödevler ile bilimsel bir çalışma yapabilme deneyimine sahip olacaklardır.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 200 3 600
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     620
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İlgili ders kitapları
Yardımcı Kaynaklar Akademik tarama motorları

Ders İle İlgili Dosyalar