Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YÜZEYEL ANATOMİ Üçüncü Düzey ANA 644 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Sağlık Bilimleri ile ilgili 4 yıllık bir Fakülte veya Yüksekokulu bitirmiş olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HARUN ÜLGER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Antropometrik noktaları gösteren yerleri tanımlar ve bunlarla ilgili terminolojiyi anlar, İç organların yerlerini ve bunların vücut üzerindeki izdüşümünü bilir ve gösterir, İnsan vücudundaki yüzeyel yapıların ne olduğunu anlar ve tanımlar.
Dersin Tanımı İnsan Vücudunun Yüzeyel Anatomisi

Dersin İçeriği
1 Tanışma ve ders içeriği hakkında genel bilgi
2 Anatomik sistemler
3 Antropometri ve antropometrik noktalar
4 İç organların genel topografisi (baş)
5 İç organların genel topografisi (boyun)
6 İç organların genel topografisi (karın)
7 VİZE SINAVI
8 Başın yüzeyel anatomisi
9 Boynun yüzeyel anatomisi
10 Göğüs’ün yüzeyel anatomisi
11 Karın ve pelvisin yüzeyel anatomisi
12 Üst tarafın yüzeyel anatomisi
13 Alt tarafın yüzeyel anatomisi
14 Başın yüzeyel anatomisi
15 FINAL SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dersin sonunda öğrenciler, insan vücudunun atropometrik noktalarını öğrenir
2 İnsan vücudunu ve organların genel topografisi ile bunların deri altındaki izdüşümleri hakkında bilgi sahibi olur
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Anatomi bilgisini üst düzeyde kullanarak anatomi ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Anatomi alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı anatomi alanına uygulayabilme.
3 Anatomi ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Anatomi alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Arıncı K., Elhan A. Anatomi. Cilt 1-2, 3. baskı, Güneş Kitabevi, Ankara, 2001.
Yardımcı Kaynaklar Arıncı K., Sobotta, İnsan Anatomisi Atlası. Cilt 1-2. Atlas Tıp Kitapçılık Ltd. Şti. Ankara, 2000.

Ders İle İlgili Dosyalar