Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
INTERNATIONAL MARKETING Birinci Düzey A-İŞL406 Seçmeli 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri İŞL 207- İŞL 209
Eğitimin Dili English
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ HAYRİYE NUR BAŞYAZICIOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Face-to-Face Education
Dersin Amacı To restructure marketing activities and strategies on the basis of the differences among nations
Dersin Tanımı Drawing a path for organization in order to manage efficiently their marketing activities in global world.

Dersin İçeriği
1 Nature of International Marketing
2 Trade theories and economic development
3 Trade distortions and marketing barriers
4 Political and Legal Environment
5 Culture
6 Consumer Behavior in the international context
7 Marketing research and information system
8 Mid-term exam
9 Foreign market entry strategies
10 Product Strategies: Basic decisions and product planning
11 Product Strategies: Branding
12 Channels of Distribution
13 Promotion strategies
14 Promotion strategies
15 Price Strategies
16 Final Exam
17 Make-up Exam
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 To have information about international markets
2 Implementation of marketing strategies in global markets
3 To learn the role of differences in global markets in determining marketing strategies
4 Acquiring the ability to work in global markets
5 To notice the cultural differences among nations
6 To notice the legal and political differences among nations
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2 İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3 İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4 İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5 İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6 Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7 İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8 Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9 İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10 İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11 Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12 Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13 İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14 Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15 İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16 Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17 Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18 Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19 Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20 ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 24 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Anderson, C.& El-Ansary, S. MArketing Channels. Pearson: UK
Yardımcı Kaynaklar Fotokopiye bırakılan slaytlar

Ders İle İlgili Dosyalar