Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLERİ MÜHENDİSLİK EKONOMİSİ Birinci Düzey ENM 506 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ BETÜL AYMAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MİHRİMAH ÖZMEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Ekonomik ilkelerin ve paranın zaman değeri kavramının uygulanması yoluyla sermaye yatırımı seçeneklerini değerlendirmek için gerekli becerileri kazanın. Kararları ekonomik olarak gerekçelendirmek için analitik ve finansal teknikler geliştirin.
Dersin Tanımı Bu ders, kurumsal finans ve yatırım bilimindeki temel ilkelere odaklanarak finansal mühendislik teorisini ve pratik uygulamalarını tanıtmaktadır. Nakit akışı akışları, arbitraj, riskten kaçınma, finansal araçların fiyatlandırılması, faiz oranı vade yapısı ve sabit getirili araçların süresi gibi konuları kapsar.

Dersin İçeriği
1 Ekonomik Kararlar Vermek
2 Mühendislik Maliyet ve Faydalarının Tahmin Edilmesi
3 Faiz ve Denklik
4 Tekrarlanan Nakit Akışlarının Eşdeğerliği
5 Şimdiki Değer Analizi
6 Yıllık Nakit Akış Analizi
7 ARA SINAV
8 Getiri Oranı Analizi
9 Gelecekteki Olaylara İlişkin Belirsizlik
10 Gelecekteki Olaylara İlişkin Belirsizlik
11 Değiştirme Analizi
12 Değiştirme Analizi
13 Kamu Sektöründe Ekonomik Analiz
14 Kamu Sektöründe Ekonomik Analiz
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Temel finans mühendisliği ilkelerinin anlaşılması.
2 Sermaye yatırımı alternatiflerini değerlendirmek için değerlendirme becerileri.
3 Karar vermede analitik ve finansal tekniklerde yeterlilik.
4 Matematiğin, özellikle temel cebirin finansal modellemede uygulanması.
5 Kurumsal finans ve yatırım bilimindeki gerçek dünya senaryolarına yönelik pratik bilgiler.
6 Finans mühendisliğinde potansiyel kariyerlere hazırlık.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17 Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18 Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 5 3 15
Ara sınavlar 2 3 6
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 3 9
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar