Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UYGULAMALI DİLBİLİMDE YAKLAŞIM VE YÖNTEMLER İkinci Düzey ELAN 554 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SENİYE VURAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Yabancı dil öğretim yöntem ve yaklaşımlar konusunda farkındalık yaratmak.
Dersin Tanımı Yabancı dil öğretiminde bulunan Grammar Translation Method, Task Based Learning, Natural Approach, Silent Way,Communicative Language Teaching vb.gibi metod ve yaklaşımlar konusunda bilgi vermek ve bunları mikro öğretim tekniği ile uygulamak bu dersin kapsamı içerisinde yer almaktadır.

Dersin İçeriği
1 Introduction to the course
2 The Grammar Translation Method
3 The Direct Method
4 The Audio-Lingual Method
5 The Silent Way
6 Desuggestopedia
7 Community Language Learning
8 Total Physical Response
9 Natural Approach
10 Communicative Language Teaching
11 NLP
12 Task Based Learning
13 Principled Eclecticism
14 Micro-Teaching
15 Micro-Teaching
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenme yöntemlerini öğrenmek.
2 Öğrenme yaklaşımlarını kavramak.
3 Farklı yöntem ve teknik kullanarak dil öğretmeyi öğrenmek.
4 Sınıf içerisindeki duruma göre uygun yöntem ve tekniği seçebilmek.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güzel sanatların çeşitli alanlarına özgün katkıda bulunabilecek sanatçılar yetiştirmek
2 Çeşitli yayınlar, projeler ve etkinlikler ile toplumu sanat açısından eğitmek
3 Güzel sanatların yaşamın içinde yer almasını, bu yolla üretici değerlerin topluma katkıda bulunmasını sağlamak
4 Eğitim ve araştırmalarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve tercih edilen bununla birlikte, dünya standartlarında eğitim veren bir kurum olmayı hedeflemek
5 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek
6 Hayal gücü yüksek, sergilenebilir, çağdaş, farklı çalışmalar üretebilmek
7 Derin düşünce ve yüksek heyecan uyandırabilmek
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 9 3 27
Ödevler 8 4 32
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 5 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Approaches and Principles in English as a Foreign Language (EFL) Education , Servet Çelik , Ed., Eğiten Kitap, Ankara,2014
Yardımcı Kaynaklar Techniques and Principles in Language Teaching, Larsen-Freeman, Oxford University Press. Approaches and Methods in Language Teaching, Jack C. Richards and Theodore S. Rodgers, Cambridge University Press. Principles of Language Learning and Teaching, H. Douglas Brown, Prentice Hall Regents. Teaching by Principles, H. Douglas Brown, Prentice Hall Regents.

Ders İle İlgili Dosyalar