Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLKÇAĞ TARİHİ I Birinci Düzey TAR 111 Zorunlu 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Hasan Ali Şahin
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Hasan Ali Şahin
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı tarih Öğrencisine ilk insanlardan itibaren meydana getirilmiş olan medeniyetleri tanıtmak, günümüz uygarlığının kökenlerini öğretmek ve uygarlığın gelişim evrelerini göstermek
Dersin Tanımı Neolitik devirden itibaren Anadolu’da kurulan medeniyetler, eski Bronz Çağı’nda şehirleşmenin yayılışı, koloni devrinde ticaretin gelişmesi ve Anadolu’da ilk mekan birliğinin kuruluşu

Dersin İçeriği
1 Anadolu’da ilk insan izleri, Paleolotik ve Mezolitik döneme ait mağaralar
2 Neolitik Devirde köylerin kuruluşu ilk, tarım, hayvancılık, ticaret, iş bölümü
3 Kalkolitik çağda taşla birlikte bakırın kullanımı ve bu döneme ait yerleşim yerleri
4 Eski Bronz Çağı’nda kentleri gelişimi, madencilik, dokumacılık ve ilk hanedanlar
5 Eski Mezopotamya'da kurulan medeniyetler, Sumer, Akad, Asur-Babil uygarlığı
6 Eski Mezopotamya'da yazı, hukuk, edebiyat, mit ve sanat
7 Eski Mısır Uygarlığı
8 Ara Sınav
9 Asur ticaret Kolonileri Devri’nde varlığını sürdüren krallıklar ve birbirleriyle olan mücadeleleri Anadolu’nun tarihi devirlere girişi, yazı, ticaret hukuku,
10 M.Ö. II. bin yılda Hititlerin Ortaya çıkışı ve bazı kentlerde idareyi ele almaları Kuššara krallarının Anadolu’da ilk mekan birliğini kurması
11 Kaniş krallığının yıkılışıyla birlikte Kuššara’da ilk Hitit Devletinin kuruluşu
12 I. Hattušili döneminde Hititlerin Anadolu’da hakimiyeti tesis etmeleri
13 I. Muršili döneminde Haleb’in ve Babil’in fethi
14 Gasıp Krallar Devri’nde Hitit Devletinin gerileyişi
15 Yarıyıl sonu sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 bu dersin sonunda öğrenciler insanoğlunun tarih öncesi çağlarda nasıl ayakta kalabilme becerisi kazandığını öğrenmiş olacaklar.
2 bu dersle birlikte öğrenciler insanoğlunun avcı ve toplayıcı hayattan üretime nasıl geçtiğini, köylerin nerelerde ve ne şekilde kurulduğunu öğrenmiş olacak.
3 bu dersle birlikte öğrenciler, ilk defa madenlerin nasıl keşfedilip kullanıldığını, devletin ortaya çıkışını gelişimini öğrenmiş olacak.
4 bu desin sonunda öğrenciler, ilk sülalelerin nasıl ortaya çıktığını, kentlerin etrafının nasıl surla çevrilerek insanların savunma iç güdülerinin nasıl geliştiğini öğrenecekler.
5 bu dersle birlikte öğrenciler, Mezopotamya'da Sumerlerin yazıyı nasıl icat ederek mevcut kültürü yazıya aktardıklarını öğrenecekler. onların nasıl mitoslar ve destanlar meydana getirdiklerini öğrenecekler.
6 bu dersle birlikte öğrenciler Sami toplumların Mezopotamya'ya gelişleri bunların sosyal ve siyasi kurumlarını öğrenecekler. Asur ve Babil medeniyetinin unsurlarını öğrenmiş olacaklar.
7 bu dersle birlikte öğrenciler, Anadolu-Mezopotamya ilişkileri nasıl başladı ve ne şekilde devam etti. Anadolu'nun maden zenginliği neden önemli olmuştur. günümüze yansılamaları nelerdir bunları öğrenmiş olacaklar.
8 bu dersle birlikte öğrenciler, Anadolu'da hangi kavimler yaşadı, bunların aralarında ne gibi kültürel ilişkiler gelişti, etkilenmeler nelerdir bunları öğrenmiş olacaklar.
9 bu dersle birlikte Anadolu'da ilk defa güçlü bir devlet kuran Hititler Anadolu'ya nereden geldiler, nasıl bir yönetim sergilediler öğrenmiş olacaklar.
10 bu dersle birlikte öğrenciler Anadolu-Mezopotamya ve Mısır uygarlığını karşılaştırmak suretiyle bunların benzer ve farklı yönlerini öğrenmiş olacaklar.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17 Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18 Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 8 2 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 1 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 15 1 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     71
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ekrem Memiş, Eskiçağ Türkiye tarihi, F. Kınal Eski Anadolu tarihi
Yardımcı Kaynaklar Sedat Alp, Hititler Devrinde Anadolu, Erkem akurgal, Anadolu, Kültür tarihi V. Sevin, Anadolu arkeolojisi,

Ders İle İlgili Dosyalar