Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HUKUK DEVLETİNİN GÜNCEL SORUNLARI Üçüncü Düzey HKK 547 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. CENGİZ GÜL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. CENGİZ GÜL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Abdulkadir Saka, Arş. Gör. Eda Demirsoy Aşıkoğlu
Dersin Veriliş Şekli Ders teorik olarak verilmektedir
Dersin Amacı Hukuk devletinin güncel sorunları ile ilgili malumat sahibi olmak
Dersin Tanımı Hukuk devletinin tanımlandığı, tüm unsurları ile incelendiği ve problem alanlarının tespit edilmeye çalışıldığı ders.

Dersin İçeriği
1 Hukuk devleti kavramı
2 Polis devleti
3 Hukuk devletinin Şartları
4 Yasamanın yargısal denetimi
5 Yürütmenin yargısal denetimi
6 Kuvvetler ayrılığı ilkesi
7 Yargı bağımsızlığı
8 Temel hak ve hürriyetlerin korunması
9 İdarenin mali sorumluluğu
10 Devletin kendini sınırlandırması
11 Almanyada hukuk devleti
12 İngilterede Hukukun üstünlüğü ilkesi
13 Öğrenci sunumu
14 Sınav
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hukuk devleti hakkında bilgi sahibi olmak
2 Polis devleti hakkında bilgi sahibi olmak
3 İdarenin sorumluluğu hakkında bilgi sahibi olmak
4 İdarenin mali sorumluluğu hakkında bilgi sahibi olmak
5 Güncel hukuk meselelerinin hukuk devleti prensibinden yorumlayabilmek
6 Hukuk devletinin problemlerini teşhis edebilmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 28 2 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 28 2 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İlgili tüm materyaller
Yardımcı Kaynaklar İlgili tüm materyaller

Ders İle İlgili Dosyalar