Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OKUL YÖNETİMİNDE KURAM VE UYGULAMA İkinci Düzey EGB 532 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Okul yönetimi ve okul yönetiminde karşılaşılabilecek yönetim kavramları hakkında bilgi sahibi olma.
Dersin Tanımı Yönetim bilimi, eğitim ve okul yönetimi, okul yönetiminde rol oynayan ögeler, okulda yönetim süreçleri (örgütleme), okulda yönetim süreçleri (karar verme, iletişim), okulda yönetim süreçleri (eşgüdümlüme, planlama), okulda yönetim süreçleri (etki, değerlendirme), eğitim programının yönetimi, öğrenci hizmetlerinin yönetimi, insan kaynaklarının yönetimi, genel hizmetlerin yönetimi, okul-çevre ilişkileri, okul yöneticisinin davranışı.

Dersin İçeriği
1 Yönetim Bilimi
2 Eğitim ve Okul Yönetimi
3 Okuldaki Mevcut Sistem
4 Bir Okulu Etkili Hale Getirme
5 Okulda Yönetim Süreçleri (Karar Verme, İletişim vb.)
6 Okuldaki Vizyon ve Değişimi Yönetme
7 Ara Sınav
8 Okul Yönetiminde Liderlik
9 Öğrenen Örgüt Olarak Okul ve Gelişimi
10 Okulu Zeki Bir Örgüt Haline Getirme
11 İnsan Kaynaklarının Yönetimi
12 Genel Hizmetlerin Yönetimi, Eğitim Programının Yönetimi, Öğrenci Hizmetlerinin Yönetimi
13 Okul-Çevre İlişkileri
14 Okul Yöneticisinin Davranışı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yönetim Bilimi ve Okul Yönetimi Hakkında Temel Kavramları Tanımlama
2 Okul Yönetiminde Rol Oynayan Ögeleri Tartışabilme
3 Okulda Yönetim Süreçlerini Söyleme
4 Eğitim Programının, insan Kaynaklarının ve Genel Hizmetlerin Yönetimini açıklama
5 Okul-Çevre ilişkileri ve Okul Yöneticisinin Davranışını Söyleme
6 Örgüt Geliştirmeye Yönelik Bir Proje Hazırlama
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Haydar Taymaz (2000), Okul Yönetimi, Pegem A Yayınları. Musa Gürel (2005), Okul Yönetimi, Eğitim Kitabevi. İrfan Erdoğan (2008), Eğitim ve Okul Yönetimi, Alfa Yayınları

Ders İle İlgili Dosyalar