Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FEN ÖĞRETİMİ 1 Birinci Düzey FBO 301 5 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA METİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA METİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Öğretmen adaylarının fen öğretiminin amaçları, fen okuryazarlığı, fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğrenme kuramları ile ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Dersin Tanımı Fen öğretiminin amaçları, fen okuryazarlığı; fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğrenme kuramları, fen alanında yaygın olarak görülen kavram yanılgıları, kavram öğretimi ve grafiksel araçların kullanımı (kavram haritası, v-diyagramı, bildiklerim-merak ettiklerim öğrendiklerim çizelgeleri vb.) Fen öğretiminde kullanılan öğrenme kuramları ve örnek etkinlik hazırlama (Bilimsel süreç becerisi, Probleme dayalı ve proje tabanlı öğrenme, işbirlikli öğrenme, araştırma-sorgulamaya dayalı öğrenme, Argümantasyon tabanlı öğrenme, Bağlam Temelli öğrenme, STEM öğrenme yaklaşımı)

Dersin İçeriği
1 Fen kavramı ve Fen öğretiminin amaçları, Bilimsel bilgi ve özellikleri ve Fen okuryazarlığı
2 Kavram öğretimi ve Kavram yanılgıları, Kavram öğretiminde kullanılan Araçlar
3 Fen öğretim programları ve Fen öğretim programlarındaki öğrenme yaklaşımları, Fen öğretiminde 5E öğrenme modeli
4 5E Modeline yönelik ders Planı hazırlama ve Dönütler
5 Bilimsel süreç becerileri ve örnek etkinlik hazırlama
6 Probleme dayalı ve proje tabanlı öğrenme yaklaşımları ve örnek etkinlik hazırlama
7 Fen Eğitiminde işbirlikli öğrenme yaklaşımı ve örnek etkinlik hazırlama
8 Fen eğitiminde araştırma-sorgulamaya dayalı öğrenme ve örnek etkinlik hazırlama
9 Fen Eğitiminde Argümantasyon tabanlı öğrenme yaklaşımı ve örnek etkinlik hazırlama
10 Fen Eğitiminde Bağlam Temelli öğrenme yaklaşımı ve örnek etkinlik hazırlama
11 Fen Eğitiminde STEM ve örnek etkinlik hazırlama
12
13
14
15
16
17
18
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Fen öğretiminin amaçlarını bilir.
2 Fen okuryazarlığı kavramını bilir.
3 Fen kavramını bilir.
4 Fen öğretim programlarının tarihçesini bilir.
5 Fen öğretim programlarındaki öğrenme yaklaşımlarını bilir.
6 Fen eğitiminde yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının yerini açıklar.
7 Fen eğitiminde araştırma-sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının yerini açıklar.
8 Bilimsel süreç becerini bilir.
9 Fen öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
10 Farklı öğretim yaklaşımlarına göre ders planı hazırlar.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
2 Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
3 Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
4 İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
5 Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
6 İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
7 İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
8 İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
9 Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
10 İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
11 Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
12 Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13 Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14 Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17 Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 6 7 42
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 3 14 42
Araştırma 7 2 14
Toplam iş yükü     140
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 6 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı (2017). Ankara: MEB Yayınları. Çepni ve diğerleri (2005). Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık. Bahar ve diğerleri (2006). Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık. Bağcı Kılıç (2006). Yeni Yaklaşımlar Işığında İlköğretim Bilim Öğretimi. İstanbul: Morpa Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar