Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ESTETİK VE SANAT FELSEFESİ Üçüncü Düzey FEL205 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri felsefeye giriş
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET KASIM ÖZGEN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze anlatım, tartışma
Dersin Amacı estetik felsefesinin temel sorunları ile öğrenciyi tanıştırmak
Dersin Tanımı estetik ve sanata ilişkin felsefi sorunların irdelenmesi

Dersin İçeriği
1 Platon ve güzellik
2 Platon ve sanat
3 Aristoteles ve sanat
4 modern estetik
5 Kant estetiği; Kant'ın Yargıyetisinin eleştirisi (1)
6 Kant estetiği; Kant'ın Yargıyetisinin eleştirisi
7 Hegel, sanat ve sanatın ontolojik işlevi (1)
8 ara-sınav
9 Hegel, sanat ve sanatın ontolojik işlevi (2)
10 Nietzsche, sanat ve güzellik (1)
11 Nietzsche, sanat ve güzellik (2)
12 Heidegger, sanat ve hakikat (1)
13 Heidegger, sanat ve hakikat (2)
14 final sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 öğrenci estetiğin temel sorunlarını bilir
2 öğrenci felsefe tarihinde güzellik ve sanat üzerine ortaya konmuş temel fikirleri bilir ve bunları tartışır
3 öğrenci eleştirel gözle estetiğe bakabilir
4 estetik sorunlar ile kendi hayatı arasında bağlantılar kurar
5 bu konuda fikirler öne sürebilir
6 varolan fikirlerdeki problemleri görür
7 kendi fikirlerini problematize eder
8 hayat ile sanat arasındaki ilişki üzerine düşnür
9 sanat faaliyetinin etik, estetik ve psikolojik taraflarına ilgi duyar
10 sanatın hayat için önemi üzerine düşünür

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
2 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
6 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
7 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
8 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
9 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 2 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Estetiğe Giriş, E. Townsend (İmge yay.)
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar