Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOKİMYA II Birinci Düzey BYO 202 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr. Ahmet CUMAOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Biyokimyaya giriş, enerji üretimi ve canlılık, protein kimyası, enzimlerin yapısı ve etki mekanizması, enzimlerin sınıflandırılması, enzim kinetikleri, vitaminler, karbonhidrat kimyası, karbonhidrat metabolizması, oksidatif fosforilasyon, lipid kimyası, lipid metabolizması, nükleotitler, proteinlerin sentez ve regülasyonu, hormonlar, asit baz dengesi, minerallerin öğrenilmesi
Dersin Tanımı Canlı kimyası

Dersin İçeriği
1 Karbonhidratlar (Monosakkaritler, monosakkaritlerin türevleri, disakkaritler ve oligosakkaritler)
2 Karbonhidratlar (polisakkaritler, glikozaminoglikanlar, glikoproteinler, karbonhidrat tanı ve tayin yöntemleri)
3 Aminoasitler, peptit bağı ve özellikleri, proteinlerde primer sekonder tersiyer kuaterner yapı özellikleri
4 Fibröz proteinler, globüler proteinler, proteinlerin sindirimi amino asit katabolizması üre döngüsü
5 Enzimler (yapı, sınıflandırma, kinetik), izoenzim ve klinik enzimoloji
6 Vitaminler ve koenzimler
7 Nükleotitler ve nükleotit metabolizması, nükleik asitler
8 Lipidler (yağ asitleri, gliseritler, fosfolipidler, sifingolipidler kolesterol ve lipoproteinler)
9 Lipid metabolizması (yağ asidi biyosentezi ve oksidasyonu gliserit biyosentezi ve yıkımı, fosfolipid biyosentezi ve yıkımı, kolesterol biyosentezi)
10 Karbonhidrat metabolizması (Glikoliz, glikoneogenez, glikojenez, glikojenoliz)
11 Karbonhidrat metabolizması (kreps döngüsü, elektron transport zinciri, pentoz fosfat yolu)
12 Hormonlar (yapı, sınıflandırma, etki mekanizmaları)
13 Hormonlar (hipotalamus-Hipofizer hormonlar, kalsiyum metabolizması hormonları, pankreatik hormonlar, troid hormonları ve steroid hormonlar)
14 Santral dogma (replikasyon, transkripsiyon, translasyon, post-translasyonel modifikasyonlar)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Biyomoleküllerin (Karbonhidratlar, proteinler, yağlar, nükleik asitler, enzim ve hormonlar) yapılarının öğrenilmesi
2 Biyomoleküllerin sentez ve yıkım reaksiyonlarının öğrenilmesi
3 Biyomoleküllerin tayin reaksiyonlarının öğrenilmesi
4 Metabolik yolların öğrenilmesi
5 Metabolik yalların birbiri ile ilişkilerinin öğrenilmesi
6 Metabolik bozukluklar ve hastalıklarla ilişkisinin öğrenilmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2 Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3 Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4 Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5 Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6 Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7 Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8 Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9 Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10 Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11 Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12 Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13 Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14 İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15 Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     77
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Lippincott’s Illustrated reviews Biyokimya, Nobel Tıp Kitabevleri, 1997.
Yardımcı Kaynaklar Harper Biyokimya , Nobel Tıp Kitabevleri, 2004

Ders İle İlgili Dosyalar