Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FONETİK I İkinci Düzey İBR 101 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELSHAN GURBANOV
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı FONETİK.HARF VE SESLERİN ÖĞRETİLMESİ
Dersin Tanımı AYNI VE FARKLI SESLERİN TANIMLANMASI

Dersin İçeriği
1 İBRANİ ALFABESİ,ÜNSÜZLER.BEGED-KEFET GRUBU ÜNSÜZLER.TEK SESLİ ÜNSÜZLER.
2 İBRANİ ALFABESİ-ÜNLÜLER.KISA ÜNLÜLER.UZUN ÜNLÜLER.HATEFLER.
3 ÜNSÜZLERİN ÜNLÜLERLE YAZILIŞLI VE OKUNUŞU.
4 HECE.
5 HATEFLER."VAV" BAĞLACININ SÖZLERLE KULLANILMASI
6 DAGEŞ.DAGEŞİN ÇEŞİTLERİ.DAGEŞİN ÜNSÜZLERLE KULLANILMASI.DAGEŞ VE BOĞAZ ÜNSÜZLERİ.
7 VURGU.KELİME OKUMA KURALLARI.KISA KELİMELER.
8 ARA SINAV
9 KELİMELERİN KISA VE UZUN ÜNLÜLERLE KULLANILMASI."VAV"BAĞLACININ ÜNLÜLERLE VE ÜNSÜZLERLE KULLANILMASI.
10 MAKKEG.MAPPİK.HATEF GANUA.HATEF PATAH.
11 ŞVA VE ONUN ÖZELLİKLERİ."VAV"BAĞLACI.
12 SESLİ ŞVA SESSİZ ŞVA.BOĞAZ ÜNSÜZLERİNİN ŞVA VE DAGEŞLE KULLANILMASI.
13 İBRANİCE HARFLERİN İFADE ETTİĞİ RAKAMLAR.BOĞAZ ÜNSÜZLERİNİN ÖZELLİKLERİ.
14 METEK.KISA KELİMELERDE VURGU.
15 FİNAL
16 -----
17 -----
18 -----
19 -----
20 -----

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 temel dilbiligisi kalıpları edinimi
2 Doğru telaffuz yeteneği kazanır
3 Kelime hazinesi gelişir.
4 kelimeleri kavrama
5 ibranice telaffuzunu geliştirir ve akıcı okur.
6 ----
7 ----
8 ----
9 ----
10 ----

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 7 91
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     121
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı "GRAMMATİKA EVREYSKOGO YAZIKA"
Yardımcı Kaynaklar HEBREW GRAMER

Ders İle İlgili Dosyalar