Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİYABETTE KARBONHİDRAT SAYIMI TEKNİĞİ VE UYGULAMALARI Üçüncü Düzey BDY 616 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Beslenme ve Diyetetik Anabilim Dalında doktora öğrencisi olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ZEYNEP CAFEROĞLU AKIN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ZEYNEP CAFEROĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Diyabette karbonhidrat sayım tekniğinin etkinliğini ve önemi ile karbonhidrat sayım tekniği uygulamalarının amaçlarını ve ilkelerini öğrenmek.
Dersin Tanımı Diyabette karbonhidrat sayım tekniğinin etkinliği ve önemi, tıbbi beslenme tedavisinde karbonhidrat sayım uygulamaları.

Dersin İçeriği
1 Karbonhidratların diyabetteki rolü
2 Karbonhidrat sayımı nedir?
3 Başlangıç düzeyi karbonhidrat sayımı nedir, kimlerde uygulanabilir ve öğretme basamakları nelerdir?
4 Orta düzey karbonhidrat sayımı nedir, kimlerde uygulanabilir ve öğretme basamakları nelerdir?
5 İleri düzey karbonhidrat sayımı nedir, kimlerde uygulanabilir ve öğretme basamakları nelerdir?
6 İleri düzey karbonhidrat sayımında CHO/insülin oranı metodları
7 Farklı karbonhidrat sayımı düzeylerinde pratik uygulamalar
8 Protein ve yağların sayımı
9 Karbonhidrat sayımı ile ilgili olgu çözümü
10 Karbonhidrat sayımı ile ilgili hazırlanan seminerlerin sunumu
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Diyabette karbonhidrat sayım tekniği ve uygulamalarının etkinliğini öğrenir.
2 Diyabette karbonhidrat sayım tekniği ve uygulamaları hakkında son yıllara ait yeni bilgileri öğrenir.
3 Diyabette karbonhidrat sayım tekniği ve uygulamaları ile ilgili var olan yeni literatür bilgilerini adapte ederek geliştirir.
4 Diyabette karbonhidrat sayım tekniği ve uygulamalarındaki sorunlarını irdeler.
5 Diyabette karbonhidrat sayım tekniği ve uygulamalarındaki sorunlarını giderecek çözümler üretir.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 3 21
Sunum / Seminer hazırlama 7 3 21
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 2 14
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 2 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Özer E. Diyabetliler için Hayatı kolaylaştırma Kılavuzu, Hayykitap, 2007, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar Beslenme ve diyet dergileri American Journal of Clinical Nutrition European Journal of Clinical Nutrition

Ders İle İlgili Dosyalar