Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLKÇAĞ FELSEFE TARİHİ 2 Birinci Düzey FEL 102 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ARSLAN TOPAKKAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Öğrencilere İlkçağ Felsefe tarihi ile ilgili gerekli kavramsal ve kuramsal formasyonu kazandıracak nitelikte bilgilerle donatmak.
Dersin Tanımı İlkçağ felsefesinin gerek filozof gerekse düşünce bazında detaylı bir biçimde incelenmesi

Dersin İçeriği
1 Öğrencilere dersin genel tanıtımının yapılması ve ders boyunca işlenecek plan ile beklentilerin anlatılması
2 Pre - Sokratik felsefenin temel özellikleri
3 Eski Yunan'da Pre-Sokratik felseden kopuşun siyasi, sosyal, felsefi arkaplanı
4 Pre-Sokratik felsefeden kopuş bağlamında Sofistlerin önemi
5 Sofistlerin düşüncesinin temel özellikleri
6 Sokrates felsefesi
7 Sokrates öncesi felsefe ile Sokrates düşüncesinin karşılaştırılmması
8 Ara Sınav
9 Platon'un "Sokrates'in Savunması" adlı eserinin okunması
10 Sokrates ile Sofistler arasında doğru bilginin imkanına ilişkin tartışma
11 Sokrates sonrası felsefenin genel özellikleri
12 Sokratesçi Okullar
13 Kinikler ve Kireneliler
14 Yılsonu Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Antikçağda üzerinde durulan temel felsefe problemlerini, bu problemlere antikçağ filozoflarının çözümlerini bilir.
2 Dönemin filozoflarının görüşleri arasında doğru bağlantılar kurabilir.
3 Filozofların görüşlerini değerlendirebilir
4 Antikçağın temel problemlerini ve çözümlerini günümüze uyarlayabilir
5 Çevresindekilere dönemin temel problemlerini, onlara dönem filozoflarınca önerilen çözümleri, bu çözümler arasındaki bağlantıları anlatabilir.
6 Felsefenin ortaya çıkış koşullarıyla ilgili bilgi sahibi olur.
7 Günümüzdeki kimi felsefe sorununun köklerinin Sokrates sonrası filozoflarda olduğunu görebilir.
8 Felsefe dilinin nasıl oluştuğuna ilişkin bir fikir edinebilir.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 1 10
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ahmet Cevizci - İlkçağ Felsefe Tarihi-
Yardımcı Kaynaklar Walter Kranz -Antik Felsefe- Ahmet Arslan - İlkçağ Felsefe Tarihi 1-2-3-4-5 W. Capelle, Sokratesten Önce Felsefe Platon - Sokrates'in Savunması

Ders İle İlgili Dosyalar