Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLKÇAĞ FELSEFE TARİHİ 2 Birinci Düzey FEL 102 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ARSLAN TOPAKKAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Öğrencilere İlkçağ Felsefe tarihi ile ilgili gerekli kavramsal ve kuramsal formasyonu kazandıracak nitelikte bilgilerle donatmak.
Dersin Tanımı İlkçağ felsefesinin gerek filozof gerekse düşünce bazında detaylı bir biçimde incelenmesi

Dersin İçeriği
1 Öğrencilere dersin genel tanıtımının yapılması ve ders boyunca işlenecek plan ile beklentilerin anlatılması
2 Pre - Sokratik felsefenin temel özellikleri
3 Eski Yunan'da Pre-Sokratik felseden kopuşun siyasi, sosyal, felsefi arkaplanı
4 Pre-Sokratik felsefeden kopuş bağlamında Sofistlerin önemi
5 Sofistlerin düşüncesinin temel özellikleri
6 Sokrates felsefesi
7 Sokrates öncesi felsefe ile Sokrates düşüncesinin karşılaştırılmması
8 Ara Sınav
9 Platon'un "Sokrates'in Savunması" adlı eserinin okunması
10 Sokrates ile Sofistler arasında doğru bilginin imkanına ilişkin tartışma
11 Sokrates sonrası felsefenin genel özellikleri
12 Sokratesçi Okullar
13 Kinikler ve Kireneliler
14 Yılsonu Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Antikçağda üzerinde durulan temel felsefe problemlerini, bu problemlere antikçağ filozoflarının çözümlerini bilir.
2 Dönemin filozoflarının görüşleri arasında doğru bağlantılar kurabilir.
3 Filozofların görüşlerini değerlendirebilir
4 Antikçağın temel problemlerini ve çözümlerini günümüze uyarlayabilir
5 Çevresindekilere dönemin temel problemlerini, onlara dönem filozoflarınca önerilen çözümleri, bu çözümler arasındaki bağlantıları anlatabilir.
6 Felsefenin ortaya çıkış koşullarıyla ilgili bilgi sahibi olur.
7 Günümüzdeki kimi felsefe sorununun köklerinin Sokrates sonrası filozoflarda olduğunu görebilir.
8 Felsefe dilinin nasıl oluştuğuna ilişkin bir fikir edinebilir.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14 Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 1 10
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ahmet Cevizci - İlkçağ Felsefe Tarihi-
Yardımcı Kaynaklar Walter Kranz -Antik Felsefe- Ahmet Arslan - İlkçağ Felsefe Tarihi 1-2-3-4-5 W. Capelle, Sokratesten Önce Felsefe Platon - Sokrates'in Savunması

Ders İle İlgili Dosyalar