Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKÇENİN SÖZLÜK BİLİMİ Birinci Düzey TDE 603 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ÜMİT TOKATLI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ÜMİT TOKATLI
Dersin Veriliş Şekli TEORİK
Dersin Amacı Türkçenin sözlüklerini tanıtmak
Dersin Tanımı Türkçenin sözlüklerinin tanıtılması

Dersin İçeriği
1 Türkçenin sözlüklerini tanıtmak
2 Türkçenin sözlüklerini tanıtmak
3 Türkçenin sözlüklerini tanıtmak
4 Türkçenin sözlüklerini tanıtmak
5 Türkçenin sözlüklerini tanıtmak
6 Türkçenin sözlüklerini tanıtmak
7 Ara sınav
8 Türkçenin sözlüklerini tanıtmak
9 Türkçenin sözlüklerini tanıtmak
10 Türkçenin sözlüklerini tanıtmak
11 Türkçenin sözlüklerini tanıtmak
12 Türkçenin sözlüklerini tanıtmak
13 Türkçenin sözlüklerini tanıtmak
14 Türkçenin sözlüklerini tanıtmak
15 Türkçenin sözlüklerini tanıtmak
16 Türkçenin sözlüklerini tanıtmak
17 Final sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türkçenin sözlüklerinin tanıtılması
2 Türkçenin sözlüklerinin tanıtılması
3 Türkçenin sözlüklerinin tanıtılması
4 Türkçenin sözlüklerinin tanıtılması
5 Türkçenin sözlüklerinin tanıtılması
6 Türkçenin sözlüklerinin tanıtılması
7 Türkçenin sözlüklerinin tanıtılması
8 Türkçenin sözlüklerinin tanıtılması
9 Türkçenin sözlüklerinin tanıtılması
10 Türkçenin sözlüklerinin tanıtılması

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2 Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3 Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4 Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5 Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7 Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9 Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10 Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11 Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12 Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13 Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14 Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15 Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İLHAN, Nadir, (2207), Geçmişten Günümüze Sözlükçülük Geleneği ve Türk Dili Sözlükleri, Manas Yay.
Yardımcı Kaynaklar İLHAN, Nadir, (2207), Geçmişten Günümüze Sözlükçülük Geleneği ve Türk Dili Sözlükleri, Manas Yay.

Ders İle İlgili Dosyalar