Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNGİLİZCEDE SÖZLÜ İLETİŞİM TEKNİKLERİ Birinci Düzey GM 328 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Öğrenciler İngilizce I ve İngilizce II derslerini önkoşul olarak almış olmalıdır.
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. Öğretim Üyesi Oya Sipahioğlu
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sözlü olarak sınıfta
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin rahat koşullarda İngilizce konuşmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Ders mühendislikle ilgili günlük konuşma diline ait İngilizceyi öğretmekle ilgilidir.
Dersin Tanımı Bu ders esasen öğrencilerin İngilizce konuşmasını ve iletişim kurmasını sağlayacak farklı konulardan oluşmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Gıda Sektöründe İletişim
2 Başlıca İngilizce yetenekleri
3 Gıda sektöründe teknik raporlar
4 Sözlü yetenekleri geliştirmek ve Konuşma İngilizce I
5 Sözlü yetenekleri geliştirmek ve Konuşma İngilizce II
6 Laboratuvar raporu nasıl yazılır
7 Nasıl etkili bir konuşmacı olunur?
8 Gıda sektöründe İngilizce konuşan yöneticinin rolü
9 Kişisel hijyeni düşünürken İngilizce kullanmak
10 Besin değerleri ve kalori hesaplamalarında İngilizce kullanmak
11 Beslenme ve insan sağlığı konularında İngilizce kullanmak
12 Gıda güvenliği ve kaliteyi düşünürken İngilizce kullanmak
13 Gıda kalite yönetiminde Japon tarzı
14 -
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İlk ders, İngilizcede problem çözme metotlarından öğrencilerin fayda sağlamasına yardım etmek; karar verme, verimlilik, kolay iş akışı, iş ilişkileri gelişimi, promosyonel mesajlar ve dinleyici cevapları.
2 Her hangi bir dilde 4 ana beceri, Algılayıcı Beceriler, 1.Okuma 2.Dinleme. Üretken Beceriler 1.Konuşma 2.Yazma. Hepsi eşit derecede önemlidir, ve eğer verimli bir şekilde öğrenme yaklaşımı yapmak istiyorsak, günlük yaşama aktivitelerimize bu becerileri dahil etmeliyiz. Çoğunlukla bu becerilerden herhangi birine daha çok odaklanmak isteyeceğiz fakat diğerleriyle “birleşmiş” bir şekilde gerçekleştirmeliyiz.
3 Gıda Mühendisliği ile alakalı teknik raporlardaki karışıklıkların üstesinden gelme öğretilecektir.
4 Güçlü ve zayıf konuşmayı algılama, Endişeleri tanımlama ve çözme, Zayıf konuşmalardan kaçınma teknikleri, Soğukkanlılıkla yaklaşım, Grup sunumları için ipuçları
5 Güçlü ve zayıf konuşmayı algılama, Endişeleri tanımlama ve çözme, Zayıf konuşmalardan kaçınma teknikleri, Soğukkanlılıkla yaklaşım, Grup sunumları için ipuçları
6 Makalenin bölümlerini algılamak: Genel Bakış, Lab Raporunun bölümleri, yazmada genel ipuçları, zamanlar, tonlama ve terminoloji, aksiyon planı ve düzenli bir sıralama görünüşü elde etme
7 Güçlü ve zayıf konuşmayı algılama, Endişeleri tanımlama ve çözme, Zayıf konuşmalardan kaçınma teknikleri, Soğukkanlılıkla yaklaşım, Grup sunumları için ipuçları
8 Konulmuş bir hedefi başarmak ve daha fazlasını yapabilmek için takımın her bir elemanının kendine ait hedeflerini başardığından emin olmak gerekir.
9 Bu derste, katılımcılar insan kaynaklı bakteriyel kontaminasyon ve kontaminasyonun kontrolü hakkında bilgi sahibi olacaktır.
10 Bu dersin amacı, öğrencilerin yüksek yağ ve yüksek şeker içeren yiyeceklerden nasıl kaçınalacağını, her gün egzersiz yapılması gerektiğini, nasıl diyetlerine konsantre olacakları ve porsiyonlarını nasıl ayarlamalarını öğretmektir. Ayrıca Vücut Kütle İndeksinin, bazal ve aktif metabolizma hızlarının nasıl hesaplanacağını öğretilecektir. 11. İnsan sağlığına etki eden faktörler: Hisler ve İlişkiler? Finansal durum? Sağlık ve spor? Gıdaya ulaşılabilirlik? İş ve kariyer? Aile kaynaklı sosyal değerler? Çevre? 12. Katılımcılar bu derste gıda güvenlik kuralarını öğreneceklerdir: – Gıda ve içeceklerdeki tağşişe karşı tüketicinin korunması – Gıda hazırlamada Sanitasyon koşulları, Ambalajlama ve taşıma; tarım ilacı ve hormon kalıntıları; paketleme malzemeleri; gıda katkı malzemeleri; etkiketleme kuralları; tartım ve tartım yönetmelikleri 13. Japonlar, geleneksel ve modern metotların bilim ve teknoloji ile kombinasyonu ile gıda kalitesi

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17 Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18 Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 4 8
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 6 2 12
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     81
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 6 6
Ödev 4 4
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı THE CRITICAL ROLE OF ORAL LANGUAGE and Food Rules
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar