Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİNDE ANALİTİK MODELLER Üçüncü Düzey ENM 623 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İBRAHİM DOĞAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. İBRAHİM DOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Sınıf (Yüz yüze)
Dersin Amacı Tedarik zinciri yonetiminde kullanilan sayisal teknikler incelenecektir. Oncelikli focus tedarik zinciri yonetimi teorisi olacak fakat ayni zamanda pratik vaka analizleri de tartisilacaktir.
Dersin Tanımı Tedarik Zinciri Giriş, Stok modellerinin gozden gecirilmesi, Dağıtım ve Lojistik üzerine modeler, kamci etkisi, kamci etkisinin sayisallastirilmasi, Tedarik Zincirinde Oyun Kuramı, Kontrat tasarimi, Tedarik Zincirinde İşbirliği üzerine modeller,

Dersin İçeriği
1 Tedarik Zinciri Giriş
2 Deterministik stok modelleri
3 Stokastik stok modelleri
4 Kamci etkisi
5 Kamci etkisinin sayisallastirilmasi
6 Bilgi Paylaşımının Değeri
7 Bilgi Paylaşımının Değeri
8 Ara Sınav
9 Dağıtım ve Lojistik üzerine modeller
10 Tedarik Zincirinde Oyun Kuramı
11 Tedarik Zincirinde Oyun Kuramı
12 Kontrat tasarimi
13 Tedarik Zincirinde İşbirliği üzerine modeller
14 Tedarik Zincirinde İşbirliği üzerine modeller
15 --
16 --
17 --
18 --
19 --
20 --

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tedarik zinciri kavramı
2 Tedarik zincirinde stok modelleri hakkında bilgi sahibi olmak
3 Tedarik zincirinde kamçı etkisi hakkında bilgi sahibi olmak
4 Tedarik zincirinde kontratlar hakkında bilgi sahibi olmak
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Endüstri Mühendisli alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir
3 Kritik ve yaratıcı düşünme yapısına sahip olur ve çalışma alanındaki problemleri çözme yeteneği kazanır.
4 Akademik etiğin öneminin bilincindedir.
5 Araştırma çıktılarını evrensel düzeyde akademik toplulukla ve toplumla etkin bir biçimde paylaşırlar.
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 25 3 75
Ödevler 1 15 15
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı LV Snyder, SZ-J Max Fundamentals of supply chain theory Hoboken, NJ: John Wiley & Sons (2011)
Yardımcı Kaynaklar LV Snyder, SZ-J Max Fundamentals of supply chain theory Hoboken, NJ: John Wiley & Sons (2011)

Ders İle İlgili Dosyalar